Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău


De fiecare dată când ajunge la mine un client pentru un proiect de digital, am o discuție extrem de liberă cu el, una aproape amicală. Nu e vorba de o tehnică de vânzare dobândită, ci de dorința mea sinceră de a înțelege ce se petrece în mintea omului, de unde vine proiectul lui, cum l-a tratat până atuci, ce cunoștințe are, cu cine a mai lucrat, cât e dispus să investească în a-l crește. Un brand, mai ales pentru un antreprenor (deoarece la brandurile gigant sau cele globale povestea e mai încurcată), brandul creat e ca un copil. Nu ai cum să te aștepți să fie olimpic dacă nu studiază unde trebuie, nu va fi rock star dacă nu investești în cursuri de canto, nu poți speră să strălucească dacă lași să se pună praful. Și metaforele pot continua, dar o să trec direct la fapte și o să explic cât de direct pot care este costul de oportunitate atunci când alegi să te arunci în gol în online, fără o strategie bine pusă la punct. Sigur că e valabil și când vine vorba de offline, dar mă voi limită la domeniul unde mă pricep, unde am experiență de 10 ani și unde am lucrat cu multe companii până în prezent.

În prezent, paradigma digitalului s-a schimbat complet. Totul este într-o continuă transformare, așa că, nu putem vorbi de un set de tehnici standard. În teorie, Strategia de Digital este PLANUL pe care îl facem pentru a ne atinge anumite OBIECTIVE realiste și măsurabile cu ajutorul unor unelte digitale. Dar, vorbim de trenduri, de faptul că tehnologia avansează enorm, de canale multiple, de faptul că oamenii sunt asaltați și plictisiți de reclame, de transformarea userilor din privitori în creatori de content. Totuși, toate acestea pot deveni și oportunități pentru un brand. DAR, este nevoie să lucreze cu specialiști, să aibă curaj să inoveze, să asculte, să se adapteze, să încerce să facă ceva nou, să gândească cel puțin pe termen mediu, să fie prezent.

Așadar, o Strategie de Digital este un set de tactici pliate pe un mix de rețele sociale prin care brandul:

  • știe cine, ce, cum și când ascultă și răspunde consumatorilor
  • oferă experiențe memorabile
  • vine cu produse/servicii interactive și ușor accesibile online
  • stabilește o relație dinamică și interactivă cu consumatorii.

Strategia de Social Media este parte din cea de Digital. Primesc des această întrebare. Digital înseamnă mai mult decât Social Media și voi încerca să laș mai jos o schemă pentru exemplificare.

Ce pierzi ca antreprenor sau strart up dacă nu ai o Strategie de Digital bine pusă la punct

Acum, o să încerc să explic ce pierzi ca antreprenor sau strart up dacă nu ai o Strategie de Digital bine pusă la punct, pe cel puțin 6 luni: bani, timp, nervi. În primul rând, brandul va fi aruncat în apă, fără a ști exact dacă va supraviețui. În al doilea, nu vor fi alese corect canalele de comunicare și promovare. Se vor investi niște sume în media sau în alt tip de promovare fără a estima KPIii, așa că nu vei putea controla la final dacă a meritat. Vei pierde resurse pe care le puteai optimiza dacă setai de la început obiective clare de digital. Costul de oportunitate de a nu da banii inițial pe o strategie este ridicat. A nu lucra strategic cu brandul tău în online înseamnă a fi permanent în teste și a nu avea așteptări concrete. Cât timp cele două sunt valabile și îți permiți să arunci bugete, să faci încercări, să irosești bani, atunci este în regulă.

Dacă totuși vrei ca brandul să crească frumos în online, să aducă profit în final, recomand o Strategie de Digital anuală, bine pusă la punct, cu ecosistem digital, cu forecast de KPI pe fiecare canal, cu un calendar de comunicare, cu concepte creative, cu setarea platformelor unde se va comunica, modurilor în care se va promova și când, cu tot ce trebuie. Și recomand un specialist care să înțeleagă viziunea și filozofia brandului, dar și cum funcționează digitalul și alături de care să poți colabora pentru a duce brandul tău acolo unde vrei, adică să fie top of mind pentru target!

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • August 15, 2019

Poate te interesează

Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
MYDESKS – aplicația care transformă cafenele și restaurante în spații de co-working
October 10, 2019
PRIMUL AN DE FREELANCING
October 03, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Surse de venit ca freelancer
July 02, 2019
Cum își setează un Freelancer feeurile?
June 03, 2019

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *