Mișcare acasă, fără diete, suplimente alimentare bune și echilibru


În primul rând, încetează să găsești mereu scuze pentru a te ridica de pe scaun. În al doilea rând, nu mai crede toate aberațiile de siteuri și de experți care îți promit rețeta succesului în două săptămâni și că vei deveni o zeitate dacă mănânci nu știu ce. Apoi, nu mai urma trendurile, nu fasting, nu fitness, nu nimic dacă nu e făcut pentru tine și nu îi înțelegi rostul sau nu îl adopți pentru că simți cu adevărat, ci doar pentru că ai văzut la cineva pe Instagram. Și nu uita că 2 litri de lichid pe zi nu înseamnă 2 litri de alcool. Și mai respectă-ți și corpul ăla, unic de altfel, și nu îl mai maltrata pe la fast food-uri. Și da, lasă lamentările că te-ai îngrășat, ori falsele probleme că tu lucrezi și nu ai când, ori că e periculos la sală, ori că ai fi penibil dacă ai face ceva, ori că nu mai ai vârsta, ori că… Nu te mai minți, dacă chiar vrei să faci ceva cu și pentru tine! Acceptă unde ești acum și apoi schimbă focusul și decide să începi un alt drum care să te facă să te simți bine în pielea ta. Crede-mă, aspectul fizic este foarte important și este oglinda ta, nu doar un ambalaj și nu este nimic superficial în a avea grijă de corp, așa cum ai de minte. În schimb, ești extrem de superficial dacă rupi frigiderul și te păcălești singur că îți e bine așa, când abia respiri dacă alergi doi pași sau dacă îți dai duhul după 10 minute de mers!

Aspectul fizic este foarte important și este oglinda ta

Nu sunt Coach, nu sunt antrenoare de sport, nu sunt nici perfectă, dar îmi ador stilul de viață ales și pentru care m-am educat, îmi iubesc coprul la 34 de ani, energia imensă și faptul că știu să revin de fiecare dată la echilibru. Nu pun presiune pe mine, nu mă învinovățesc dacă într-o seară mănânc o pizza sau dacă consum mai mult alcool, deoarece apoi știu că revin la rutina mea în ceea ce privește mâncatul și mișcarea. De peste 10 ani am cam aceeași greutate. Nu țin niciun fel de dietă, mănânc orice vreau (doar că nu vreau niciodată junk food, prăjeli, carne, pâine albă, prăjituri, sosuri), mă mișc constant și mă simt excelent în pielea mea. Totuși, 2020 a venit cu o schimbare majoră în stilul meu de viață pe acest plan. De fapt cu două: în primul rând am înlocuit mersul la sală cu antrenamentele făcute acasă; în al doilea rând am înțeles de ce sunt bune suplimentele alimentare și am citit mai mult despre acest subiect, astfel încât acum iau în mod regulat câteva dintre acestea. Pandemia a fost de vina și faptul că am stat mai mult între patru pereți. Eu nu m-am îngrășat deloc în perioada aceia și chiar am avut tendința de a mânca mai puțin deoarece activitatea fizică era foarte redusă.

Am înlocuit mersul la sală cu antrenamentele făcute acasă

Sper că ceea ce vei citi să te motiveze și să îți dea impulsul necesar. Toate resursele sunt în tine și poți orice vrei, doar să vrei. Eu nu am o rețetă clasică, o dietă minune, nu sunt medic și recomand, dacă ai probleme de sănătate, să consulți un doctor și un nutriționist, înainte de orice. Totuși, dacă singura ta problemă e lenea sau dacă nu ai încredere că poți, atunci ceea ce urmează sper să îți fie de folos. Așadar, ce fac de peste 10 ani, ce am descoperit mai târziu, cum reușesc să nu mă îngraș niciodată, cum am ajuns să scap de vinovăție când mănânc, de ce nu îmi pot imagina viața fără mișcare ori sport:

  • Fac doar sport sau mișcare care îmi place, nimic forțat. Poate acesta este motivul pentru care nu sunt adepta unui antrenor personal, deoarece cred că fiecare om are propriul ritm. Nu cred în X ore pe săptămână, deoarece coprul îți cere singur când are nevoie. DAR, partea grea este să îmbraci echipamentul decsport, mai apoi tu alegi dacă ieși la alergat în parc, la tenis, dacă dai drumul la un clip pe Youtube, ori dacă mergi la sală. Din martie 2020, fac acasă sport, cam de 2-3 ori pe săptămână, workoutu-uri online, gratuite de pe Youtube, de pe canalele: Pamela Rif, Blogilates și POPSUGAR Fitness. Și ar mai fi câteva.

  • Beau multă apă, de când mă știu. La început nu e ceva plăcut, apoi devine un firesc. Vara pot bea și 3-4 litri, iar în sezonul rece beau cam 2 litri apă, plus o cană de ceai.
  • Încerc să dorm între 7 și 8 ore zilnic, relativ în același interval. Al meu este cam 4-11 am, ceea ce nu este indicat, decât dacă ești o persoană nocturnă ca mine, dar aș reține totuși că rutina este esențială pentru corp
  • Măcar o dată pe săptămâna dansez, alerg în parc, sar coarda sau orice altceva nu mă duce cu gândul la sport, dar mă energizează. Știu că poate o să pară amuzant, dar cea mai mare energie mi-o da muzică Shakirei, așa că îi dau play 30 de minute și doar dansez prin casă, că și cum aș fi într-un videoclip, fără să mă gândesc.
  • Revin de fiecare dată la Meditație și Yoga. Pentru mine cele două sunt parte din ceea ce sunt în prezent, dar, chiar dacă nu crezi că sunt pentru tine, te provoc doar să stai nemișcat 10 minute cu ochii închiși, să te focusezi doar pe respirație, să lași toate gândurile să vină la tine, fără a le respinge și fără a judeca, iar mai apoi să analizezi ce stare ai. Recomand din suflet Yoga with Adriene, un canal de Youtube cu sute de clase de 20-30 de minte. Măcar încearcă o dată, nu are ce să fie rău. Ci doar bine și te asigur că o să mai vrei.

  • Nu cumpăr prostii pentru acasă, nu dulciuri, nu biscuiței, nu nachos. Excepțiile nu se pun și chiar este perfect ok să îți faci pofetele din când în când. Vorbesc aici despre obișnuința de consum. Nu mănânc pâine albă de o mie de ani, nu agreez sosurile, nu vreau creme, ronțăieli și alte tentații.
  • Mănânc zilnic fructe și legume, măcar câteva portocale și măcar o ceapă verde, dacă nu o salată de legume completă.
  • Înlocuiesc alimente, astfel, în loc să aleg un iaurt din lapte de vacă, prefer unul din plante. Tofu în loc de brânză. Pâine integrală microfibre în loc de pâine normală. Produse fără zahăr, miere în loc de zahăr, cafea și ceai în loc de sucuri acidulate, baton proteic în loc de ciocolată și tot așa.
  • Mai nou, iau zilnic, deși nu pe toate în aceeași zi: spirulină(una din cele mai bogate surse de nutrienți de pe pământ), Vitamina D, Vitamica B12, Collagen Beauty (reducere adâncimea ridurilor, crește conținutul de elastină a pielii și crește elasticitatea pielii).

Cam acestea ar fi! 🙂

Ce mă ajută acasă să fac mișcare: salteaua de Yoga, două gantere de 3 kg fiecare, o coardă, o bandă elastică pentru întinderi, mai multe echipamente de sport, încălțăminte sport pentru casă. Atât de simplu! Și conexiune la internet, pentru a da play pe laptop la canalele menționate mai sus sau la muzică.

 

 

  • 140
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    140
    Shares
  • January 24, 2021
-->

Poate te interesează

Înlocuiește obiectivele de început de an cu manifestarea intențiilor
January 08, 2021
Cum este de fapt la un RETREAT DE FEMINTATE
September 30, 2020
De ce trebuie să mergi la control ginecologic periodic
July 14, 2020
5 ani de când nu mai mănânc carne
June 15, 2020
Sport echilibrat, nu trend, chin sau obligație
September 20, 2019
Fii alături de echipajul de raliu #324 și ajută-i pe pilot & copilot să continue cursa!
July 16, 2019

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *