Marketing senzorial integrat cu digital – viitorul publicității


În urmă cu ani buni, Martin Lindstrom venea cu un nou concept, acela de Marketing Senzorial. După ce a creat sau reinventat branduri celebre precum Disney, Lego, Microsoft, Mercedes sau Pepsi, Martinspunea că, pentru a construi un brand, nu trebuie considerată doar percepția vizuală, ci este nevoie de toate cel 5 simțuri. Rezultatele marketing-ului senzorial, traduse în cifre sunt impresionante: în cazul în care procesul de cumpărare este însoțit de sunete plăcute, dorință de a cumpăra mărfuri a crescut cu 65%, un gust plăcut măreste această dorintă cu 23%, un miros plăcut, cu 40%, pentru articolele plăcute la atingere, 26% , iar frumoase la exterior, 46%. (Sursa date)

Cu toate că aceste teorii există de prin 2010, sunt foarte puține branduri care le aplică în cadrul activărilor lor offline. Și, cu atât mai puține, cele care reușesc să integreze marketingul senzorial cu digitalul. Oamenii vor să simtă, să miroasă, să audă, să guște, să interacționeze, să fie parte din experiență, să fie actorii principali. Nimeni nu mai crede cuvintele pompoase de pe un afiș. Am văzut cu toții de toate și rareori ne mai uimește câte o reclamă. Advertisingul clasic a murit, la fel și metodele de promovare clasice. Acum avem mobile, realitate virtuală, tehnologie accesibilă, și, mai presus de orice, mii de opțiuni, astfel încât ne defocusam rapid de la un produs sau serviciu și trecem rapid la concurență sau la un nou jucător pe piață. A venit momentul că brandurile să conștientizeze că integrarea prezenței sale offline cu tot ceea ce transmte în online este de bază. Oferirea unui plus și stimularea simțurilor clienților înseamnă mărirea șanselor de a nu fi uitate instant, ci de a deveni o opțiune de cumpărare viabilă.

Una de la ei și una de la noi – 2 exemple de urmat și de aplaudat:

În 2014, lanțul de aproape 100 de supermarketuri Lowes Food din Californaia, oferea clienților o serie de experiențe în store extrem de creative. Nu mai este doar despre a cumpără, ci despre a trăi o adevărată “retail-tainment”. În 2015 a urmat colaborarea cu Unata pentru a integra experiență în store în digital. Astfel, Lowes și-a propus să ofere o experiență extrem de personalizată 1:1 de e-commerce prin care fiecare client are propria pagină, cu produsele dorite, sugestii, și oferte conform ceea ce îl reprezintă. Iar acest “omnicanal” este disponibil pe toate tipurile de deviceuri.

În 2016, HORNBACH România integrează senzorialul în digital și aduce “Trăiești? Mai știi cum e?“, o campanie care explorează stimulii senzoriali și tactili. Retailerul de materiale de construcție și grădinărit s-a adresat celor pasionați de do it yourself și pasionați de bricolaj și se desfășoară pe multiple canale media, printre care TV, online, social media, dar și printr-o componentă interactivă de outdoor.O poți testa pe site-ul lor.

Oare cu ce ne va mai surprinde viitorul în publicitate? 🙂

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • March 28, 2016
-->

Poate te interesează

Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău
August 15, 2019
În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019
Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere
January 16, 2019
10 pași pentru o colaborare eficientă cu Influencerii
October 23, 2018

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *