De ce se plâng oamenii de afaceri când vine vorba de campanii cu bloggeri


Nu mai este demult un secret ca, pentru unii bloggeri, blogul este un business. Este vorba despre cei care si-au facut din asta un full time job si care castiga sume importante de bani astfel. Unii bloggeri din Romania declara ca ajung la venituri impresionante de mii de euro lunar, dar nu este vorba de cash sau  bani in cont, ci de cadouri primite de la diverse companii: vouchere, excursii, obiecte, de reclame platite prin banner, de AdSense sau implicarea in diverse campanii in offline despre care povestesc apoi in online. Cat este publicitate si cat este adevar in ceea ce priveste sumele declarate, este discutabil. Ceea ce este cert este ca personal brandingul si profesionalizarea bloggingului in Romania ia amploare, precum si numarul celor care isi deschid blog.

Unii dintre bloggeri au mii de vizualizari zilnic, cu precadere bloggerii vedeta, adica cei care sunt expusi si in alte medii decat online, pe TV sau radio. Parerea lor conteaza, au admiratori, au fani, followersi, pot influenta persoane, ii pot face sa cumpere sau sa constientizeze un anumit brand. Unii sunt implicati in numeroase campanii, altii apar uneori, iar cei mai multi inca nu stiu cum functioneaza acest sistem sau cum se poate castiga de pe urma blogului. Acestia din urma sunt cei care scriu cand si cand, pentru poveste, fara a gandi totul ca un business si fara a investi in grafica, reclame and so on. Potrivit serviciului de monitorizare online Zelist.ro, in Romania, in mai 2014, exista peste 84.966 de bloguri (dintre care 14.264 active), care produc luna in jur de 200.000 de articole si genereaza aproximativ 155.000 de comentarii.

In ultimii ani, din ce in ca mai multe companii sau mici intreprinzatori apeleaza la campanii de promovare folosind bloguri selectate, dupa criterii bine stabilite sau pur si simplu dupa instinct. Cu cateva dintre acestia am interactionat ca si blogger si am fost implicata in proiecte frumoase, in care am crezut si pentru care am considerat ca pot aduce un beneficiu real, fie de imagine, fie in ceea ce priveste awareness-ul. Pe de alta parte, am fost si in pozitia de a lucra pentru clienti si a gandi campanii cu bloggeri, fie pentru un happening, o lansare a unei noi game sau un eveniment. Intalnirea cu clientul este intotdeauna imprevizibila, iar ideile lor despre bloggeri sunt, in mod evident, diferite de ale bloggerului sau ale publicului virtual care priveste detasat, din fata laptopului, tot ceea ce se intampla. Si nu toate sunt pozitive…

Top 3 idei negative ale oamenilor de afaceri despre bloggerii din Romania:

nu sunt credibile deoarece nu au nici un fel de filtru de selectie a produselor/serviciilor promovate. Se vand pe nimic, iar pe un blog de moda poti sa vezi posturi care promoveaza obiecte de decor, apoi pantofi, apoi cani.

nu aduc nici un beneficiu real firmei deoarece dupa ce si-au luat banii si au pus cateva randuri, eventual un copy paste din ceea ce primesc de la PR, pe blofg, nu fac nici un fel de follow-up, nu gandesc campania pe termen mediu sau lung, nu ii intereseaza o monitorizare reala sau incurajarea celor care ii citesc sa cumpere produsul. Iar cititorii lor stiu ca ei au primit acel obiect sau bani pentru a scrie despre ceva anume.

se cred vedete si cer sume exorbitante daca au un trafic ceva mai bun pe piata sau un numar de colaborari in portofoliu. Este o goana dupa branduri, dupa campanii peste campanii, fara a selecta ceea ce ii reprezinta, fara ca acel nume sa se plieze pe brandingul lor personal, daca exista asa ceva.

Asa se face, ca exista un numar mic de bloggeri, bine cotati si bine vazuti, implicati in 80% din campanii… iar restul sunt doar intamplari. Cu sau fara pretentii, oamenii de afaceri continua sa apeleze la bloggeri si constientizeaza impactul acestora in perceptia potentialilor consumatori/cumparatori. Ca si client, as spune ca e extrem de importanta selectia campaniilor desfasurate pe blog si identificarea cu produsul. Nu as contacta niciodata un blogger sa promoveze o masina de lux daca imaginea lui este a unei persoane care conduce o masina ieftina si se imbraca de la H&M. Ca si blogger, e posibil sa mai gresesc, fie de dragul celui care imi cere sa promovez un anume lucru, fie pentru ca imi place conceptul… dar nu as vorbi niciodata celorlalti despre ceva in care nu cred si, mai ales, pe care nu l-am incercat personal, indiferent de bugetul alocat. Si totusi… oamenii de afaceri au nevoie de bloggeri!

Foto: takemycontent.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • July 4, 2014
-->

Poate te interesează

Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău
August 15, 2019
În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019
Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere
January 16, 2019
10 pași pentru o colaborare eficientă cu Influencerii
October 23, 2018

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *