Cum vorbim cu paginile de Facebook
Hai sa spunem ca te enerveaza ceva la un brand, sau, dimpotriva, ca vrei sa afli o anume informatie/sa propui o colaborare/sa ceri un like/un sfat, orice. Cred ca primul gand care iti va trece prin minte este sa lasi un mesaj online, iar platforma cea mai accesibila in acest scop este Facebook. In teorie nu e o idee rea, deoarece rolul paginilor de brand ar trebui sa fie de a comunica promt cu fanii lor… doar ca, mai bine gandeste-te de doua ori inainte de a scrie un mesaj!
M-am ocupat si ma ocup de cateva pagini bune, pe branduri de fashion, beauty, din HORECA, blog si altele, asa ca o sa imi permit sa dau cateva sugestii, la care sa reflectezi, inainte de a scrie unei pagini:
–Nu da prea multe detalii si nu discuta probleme serioase cu “Pagina”. Nu stii niciodata cine o administreaza, daca este cineva cunoscut sau nu. Cere o adresa de e-mail si un nume din departamentul care te intereseaza: PR, HR, Management s.a..
–Nu trimite mesaje in care sa te plangi de cineva sau de ceva (eveniment, intamplare, concurenta). Repet: chiar nu stii cine e de cealalta parte a ecranului, pe cine cunoaste, cu cine este prieten, ce relatii profesionale sunt. Recent mi s-a intamplat un lucru amuzant: cineva mi-a trimis un mesaj pe una dintre paginile de Facebook pe care le administrez, cu scopul de a propune brandului o colaborare cu blogul sau. A tinut sa precizeze ca are un trafic mai mare si “mai tare” decat X… sansa a facut sa cunosc acel X si stiam ca mesajul primit are informatii false sau mincinoase.
–Nu scrie unei pagini daca vrei sa faci urgent o rezervare (sau sa o anulezi). Majoritatea Social Media lucreaza de la 9 la 6:00 si e foarte posibil sa nu iti raspunda in timp util. Pune mana pe telefon si suna sau planifica din timp iesirea, pentru a evita astfel de situatii. Nu ma scuz, dar sunt situatii cand se intampla acest lucru, in special daca este ora 1.30 A.M. sambata si cineva insista ca nu-si gaseste masa in club.
–Nu trimite copy/paste la o mie de pagini, fie ca ceri ajutorul pentru o cauza umanitara, ca depui un CV sau ca propui un parteneriat. Exista posibilitatea ca unele pagini sa fie din acelasi grup mare, sub aceeasi umbrela sau in aceeasi agentie de publicitate/de online. Tot din experienta o zic! Iar daca se intampla asa, cel putin ai grija sa personalizezi mesajul cu numele corect al brandului.
Sper sa comunicati mai eficient cu paginile de Facebook pe viitor ! 🙂
Foto: businesswoman.ro
- April 6, 2015