De reținut și de pus în practică post Webstock 2016


M-a întrebat azi o colegă cum a fost la Webstock vineri, 30 septembrie, și i-am spus: “Frumos!”. Exact așa este la Webstock, cel mai mare eveniment de Social Media din România și singurul care adună atâți bloggeri și vloggeri, precum și specialiști în online, oameni din agenții și din companii. Spre deosebire de alte întruniri, la Webstock vin de fiecare dată cu bucurie și cu dor. Știu că vor fi prezentări interesante, că voi revedea oameni dragi și că o să mă bucur de noutăți, fie sub forma unor activări de brand, fie în ceea ce privește informațiile transmise. Așa că, dacă nu ați ajuns încă, dar lucrați în online sau aveți un blog, trebuie să fiți cu ochii pe ediția din 2017. Hai că mai e puțin! 🙂
L-am pierdut pe Marian Godină deoarece am întârziat puțin, dar am aterizat în sală în timp pentru Paula Herlo și Sorin Onișor, doi oameni extrem de talentați și dedicați meseriilor lor. În partea a doua a zilei, am făcut tranzit între cele 3 paneluri: Blogging, Social Media și Online. Mi-ar fi plăcut să pot să ascult toți speakerii, dar sper că am luat de la fiecare ceva bun și util, de pus în practică sau care să vă ajute dacă citiți rândurile care urmează.

Iată câteva idei de la Webstock 2016:

-Luiza Daneliuc (Smart Tax Advisor) a prezentat formele legale prin care poți încasa venituri că blogger. Dacă ai un blog, sigur te interesează formele fiscale și juridice necesare pentru a putea colabora cu brandurile. Eu una am Întreprindere Individuală (similar cu PFA) și o contabilă care mă ajută uneori, în special cu Declarațiile anuale. Dacă nu știi ce CAEN este necesar sau ai alte nelămuriri din acest domeniu, îți recomand ebook-ul prezentat de Luiza, extrem de util și cu exemple concrete.

-Am aflat noutăți despre Snapchat în România de la Andrei Canda (iSense Solutions), în urmă unui studiu făcut alături de Evensys. Se pare că rețeaua cea mai în vogă în acest moment are mulți adepți și pe planuri mioritice. În spațiul urban, aplicația este cunoscută de 18% dintre cei intervievați. 31%dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani și-au făcut un cont și 57% dintre aceștia folosesc Snapchat-ul zilnic. În rândul adolescenților (14-17 ani) aplicația este și mai folosită: 52% dintre adolescenți au cont pe Snapchat, iar 65% dintre ei o folosesc zilnic. În rândul celor care utilizează aplicația, timpul petrecut zilnic pe Snapchat este de 28 deminute, în timp ce Facebook înregistrează o medie de 118 minute/zi, iar Instagram 43 deminute. Statistica e mai lungă, dar reținem că Snapchat este în top 4 aplicații utilizate de români, alături de Facebook, Waze și WhatsApp. Aștept și branduri care să își dorească campanii pe această rețea socială.

-S-a pus întrebarea ce se petrece dacă moare Facebook-ul. Bloggerii vechi și cu mult trafic se pare că urăsc acest mediu, în schimb ce alții îl iubesc deoarece este cel mai facil mod de expunere. Buhnici a amintit de faptul că va veni ziua când “influencerii” nu vor mai avea acces gratuit la Facebook. Și chiar cred că nu e departe acea zi. Totuși, e de reflectat aici, în special dacă nu ai grijă de “casa ta”, adică de website/blog, ci cosnideri că dacă e pe Facebook, e suficient.

-La final o să va las cu sfatul lui Petreanu pentru că sunt exact de aceeași parere și am vibrat cu el. Întrebat ce anume recomandă bloggerilor la început de drum, ce sfat/truc are pentru ei, a răspuns simplu: “Citiți cărți!”. Vorba cuiva: cărțile te fac neprost și te ajută să ai un bagaj de cunoștințe despre care să poți discuta, indiferent de nișa aleasă și de ceea ce scrii! 🙂

Ne vedem la anul la Webstock! 🙂

Foto: Alin Popescu

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • October 3, 2016
-->

Poate te interesează

Te invit la Training Online Facebook Ads pentru Antreprenori!
April 06, 2020
Pentru prima dată la BIZ SMS CAMP în calitate de Freelancer
December 09, 2019
Trenduri și practici bune pentru magazine online de la GPeC 2019
November 06, 2019
Prima dată la #BIZSeasideCamp
September 03, 2019
În câteva zile se întâmplă iCEEfest UPGRADE 100
June 05, 2019
Un nou eveniment pentru creatorii de conținut de la BIZ
January 23, 2019

2 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *