VODAFONE, Protecția consumatorului și cum sancționăm neatenția


Acum o săptămână primeam de la Vodafone o factură de aproape 800 de lei. Eu nu am picat de pe scaun, mai ales că nu este prima dată când am plătesc astfel de sume, dar, sigur mama nu s-a simțit prea bine. De o mie de ani am un abonament comun cu mama, deși numărul meu a fost primul, iar ea l-a adăugat ulterior pe al ei, în speranța că vor fi ceva beneficii. Până acum nu am simțit acest lucru și nici recompensa de a fi client de pe vremea când Vodafone se numea Connex. Și, cum ziceam, am tot plătit sume mari în trecut, din cauza roomingului și a fostului abonament de doar 3GB de net. Dar, acum situația trebuia să stea complet altfel deoarece, teoretic, făcusem o schimbare deșteaptă de abonament.

La finalul lui august am sunat la Vodafone să le cer extinderea abonamentului pentru a-mi lua și un alt smartphone, la un preț mai bun decât la liber. Am dat de un anume Florin care a preluat cazul. Mi-a oferit un super “nuștiucum” cu 10GB de net și milioane de minute pe care, oricum, nu le folosesc. Am acceptat, a trimis contractul agreat telefonic la un sediu din Brăila. Maaă s-a dus să semneze cu toată încrederea în alegerea fetei sale. Până aici toate bune. A urmat plecarea mea în America, dar mai mult de 2 apeluri la sosire până să pun cartela cu număr local, nu am consumat.

Când s-a făcut schimbarea de abonament am plătit peste 300 de lei. Am zis că e normal, că așa mai pun ei la început, că treacă meargă. Oricum eram în febra vacanței și clar nu îmi stătea gândul la asta. Circul a început la începutul lui octombrie când a venit factură cu sumă uriașă menționată. Prima dată am sunat să mi se dea facturile detaliate. M-au trimis la contul online sau la o adresă de email unde trimiți o cerere pe care o printezi și o semnezi în prealabil, apoi o scanezi. Vis! Zece zile mai târziu nu am primit niciun răspuns, dar a sunat cineva de la recuperări pentru a mă avertiza că dacă nu plătesc factura mi se vor restricționa serviciile Vodafone.

Desigur, ăla a fost și momentul când m-am enervat. Am sunat din nou și am realizat că nimeni nu primise emailul meu. Le-am explicat încă o dată problema și istoricul. Se întâmpla vineri. Luni la prânz mă sună iar cineva să plătesc factura. Am sunat din nou în call center și le-am zis că fac plângere la OPC dacă nu am factura pe email. În cele din urmă o primesc și observ problema. Pe scurt, Florinel, fie că a înțeles prost, fie că era pur și simplu prost și a crezut că mă fraierește, a pus noul abonament de 35 euro cu mult net pe numele mamei, iar al meu a rămas cel vechi. Dumnezeu și Maica Domnului laolaltă. Am sunat să îmi dea înregistrarea telefonică pentru că știam că am menționat de o mie de ori că vreau să se schimbe numărul după care sun, AL MEU!

După încă 2-3 pasențe, am ajuns la Florinel care mi-a zis că aude el în primele secunde cum zic celălalt număr și că nu îmi dă înregistrarea. Să mă duc la OPC, la poliție, unde vreau, că el nu are cum. Așa am și procedat. Am făcut o plângere pe anpc.gov.ro, am primit numărul de înregistrare instant pe email și  apoi am rămas în așteptare. A doua zi dimineață mă sună Florinel că dacă vreau totuși înregistrarea pot să îi dau un email. Am crezut că leșin de râs, dar nu am simțit să îi explic. Câteva ore mai târziu mă sună o altă fată pentru a-mi da vești: Vodafone admite că a greșit, schimbă abonamentul nou pe numărul meu, revine cel vechi al mamei, îmi dă și bonus 3GB și o reducere substanțială. Tot ce s-a plătit a fost o diferență de numai 60 de lei.

Stăteam și mă gândeam la reacția mamei mele care voia să plătească “să nu ne mai certăm”, că se temea femeia că o cheamă pe la vreun tribunal. Cred că sunt mulți ca ea și de asta s-a ajuns ca telecomul să își bată în acest hal joc de clienți. Știu prea mulți nemulțumiți sau care au pățit astfel de grozăvii, nu doar cu Vodafone. Iar morala cred că este simplă: trebuie să învățam să ne apărăm drepturile, să facem plângere, să ne luptăm pentru ceea ce primim, să nu acceptăm servicii de proastă calitate și nici incompetența sau șmecheria vreunui angajat. Nu vreau să acuz Vodafone deoarece nu orice Florinel reprezintă compania. Vreau doar să sper că vor mai fi nebuni ca mine care merg la protecția consumatorului pentru a sesiza ceea ce nu este în regulă și că astfel vom reuși să schimbăm un pic din ce se întâmplă în România!

  • October 15, 2017

Poate te interesează

50334276_10156997978998256_5643377106122440704_n
Ce am aflat de la Optica Vedere despre ochelarii de vedere. Noul SENSITY!
January 20, 2019
44813423_10156791635958256_3875579918687404032_o
De ce e bine să purtăm ochelari de soare chiar și în sezonul rece (P)
November 22, 2018
Pink is Life
Sutiene pentru femeile care suferă de cancer la sân
November 19, 2018
42204409_2098873096797587_5067464451775528960_o
Acasă la albine cu ALBEENA #BEHAPPY
October 08, 2018
tumblr_static_tumblr_static_filename_640
10 idei pentru o doză extra de optimism la început de toamnă
September 17, 2018
36426772_10156508047153256_3579531387796979712_n
Primul meu tatuaj minimalist
July 02, 2018

4 Comments

Baity milan
Reply October 6, 2018

Vodafon romania va mulțumesc pt hoția pe care o practicati am încheiat un contract cu voi doar sa scap de voi plătind ultimile 3 luni bani jos. 27 07 2015. Și acuma ma trezesc ca mai am de plata prin firma de recuperare KREDYT INKASO

Dobre Ana
Reply March 10, 2019

Buna ziua ce fel de stat este acesta daca te fura ca la drumul mare sînt furată lunar 50 lei!!

Dincuta Vasile
Reply March 12, 2019

Vodafon cea mai mare hotie.
Feritiva de hitii de la Vodafone

Gavin
Reply March 16, 2019

Hi there! Such a nice article, thank you!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *