Trenduri în digital de la Digital World Marketing Forum


La începutul lui 2017 am decis că a venit vremea pentru ceva nou pentru mine. Mi-am propus să merg la o conferință despre digital peste granițe. Am făcut un research, m-am scandalizat de taxe care nu se compară nici pe departe cu ceea ce se întâmplă în România, m-am organizat din timp și așa am ales Digital Marketing World Forum din Londra. Biletul early bird a fost 500 de lire, iar pe lângă acesta au fost și banii de cazare, transport și de buzunar. Poate nu pare relevant pentru acest articol, dar, cred că este esențial să te informezi bine la ce tip de eveniment mergi, ce s-a întâmplat în anii precedenți, cine îl recomandă. Personal, după ce am revenit, am auzit cel mai des întrebarea “A meritat?“. Da, pentru că a fost o experiență, pentru că am văzut speakeri de la multe branduri care au prezentat informații și studii de caz inspiraționale, da pentru că eram curioasă cum este în afară. Am povestit mai multe aici!

Probabil că nu voi mai ajunge la #DMWF prea curând, dar mă bucur că am participat la 2 zile pline și că am plecat acasă cu ceva idei!

  • Empatia de brand înseamnă că începi să privești ceea ce faci prin ochii consumatorilor. Este vremea pentru a trece de la a oferi un scop la a oferi o emoție consumatorilor. Aceștia îți pot da Like, dar nu este relevant. Nu sunt importante cifrele din Social Media în definitiv, ci numărul celor care își amintesc de brandul tău ulterior. De aceea, vorbește cu publicul, ascultă-l, dă-i puterea de a fi o voce, nu impune să cumpere, ci fă-l să își dorească să se asocieze cu produsul sau serviciul tău.
  • Customer service and care sunt probabil cele mai relevante în 2017 pentru un brand care vrea să supraviețuiască într-o piață extrem de aglomerată. Nici nu mai contează dacă ai produse inovatoare, dacă publicul nu află în timp real cum se folosesc și nu poate fi ajutat rapid. Pune la punct o strategie, angajează oameni care să se ocupe de secțiunea de chat de pe platformele sociale pe care le ai, plătește pe cineva specializat, dar nu ignoră acest aspect. Dark social nu mai este un mit, ci este locul unde brandul tău se află, fie că decizi să ignori sau iei măsuri.
  • Conținutul nu este regele, așa cum se întâmpla până acum! Conținutul este doar tărâmul pe care se întâmplă povestea și implică poveste, tehnologii, oameni. Conținutul se co-creează împreună cu endoreserii, cu consumatorii, trebuie să fie flexibil și adaptat noutăților. Altfel, creeare de conținut unidirecțional nu doar că nu va aduce engagement, dar va fi cu ușurință ignorat, oricât de costisitor a fost.

  • Influencerii sunt cel mai relevant canal de promovare. De ce să bagi banii în aduri pe Google unde te lupți cu milioane de branduri, când poți să te folosești de “oamenii tăi”. Influencerii pot fi vedete, bloggeri, vloggeri, dar și micro influenceri, adică persoane care nu au un număr foarte mare de urmăritori, dar care au un cuvânt de spus în comunitatea lor și aduc conversii.

  • Chatul va fi modul nr 1 de a comunica al brandurilor până în 2020. Paradoxal este că doar 2% din branduri răspund cu adevărat clienților în prezent. De obicei aceștia sunt trimiși către un website, către o aplicație de mobil, deși ei și-ar dori un răspuns pe loc. Conversația cu fanii nu trebuie întreruptă. Soluția este de a eficientiza mesageria indiferent de platformă.
  • O campanie mică și punctuală nu face minuni. Continuitatea și integrarea sunt cuvinte cheie. O campanie de social media trebuie să continue în offline acolo unde se poate întâlni cu publicul. Fanii adevărați trebuie băgați mult mai mult în seamă și recompensați cu experiențe dedicate. La rândul lor vor dori să facă conținut pentru brand pe care acesta îl poate folosi ulterior în social media. Nu poți aștepta succes dacă ai un concurs și 2 reclame pe o durată de o lună și nici nu poți pretinde creșterea vânzărilor.
  • Millennials și cei din Generiatia Z sunt plictisiți de publicitatea clasică, iar Facebook înseamnă clasic și chiar învechit pentru ei. Investește în ceva mai inedit precum o campanie cu Spotify sau Shazam. Millennials  + Zeters fac conținut, sunt centrul universului lor, aleg rapid și ignoră orice pare fals.

  • Intră și pe alte canale înafară de Facebook. Se pare că 1 din 4 persoane care au văzut un produs la cineva cunoscut pe Instagram a și cumpărat. Poate că nu e bun pentru tine Instagram, dar experimentează noutățile deoarece doar așa vei ajunge și la altfel de public. Nu poți să te aștepți să mergi pe strategia de acum 2-3 ani și să te întrebi de ce userii nu răspund. Da, asta înseamnă să investești, să încerci, dar dacă nu o faci tu, o vor face ceilalți înaintea ta și vei pierde rapid teren.

 

Acestea sunt informațiile pe care îmi doresc să le transmit și clienților mei. Mie mi-au dat de gândit și cred că sunt o mulțime de provocări în acest moment în digital. Paradigma se schimbă și odată cu ea și agențiile și brandurile. Trăim vremuri extrem de interesante care ne provoacă pe toți la a fi mai creativ, ceea ce, în definitiv, este minunat!

P.S. Click pe filmulețe pentru a vedea câteva campanii cool pe care speakerii de la #DMWF le-au făcut.

  • July 17, 2017

Poate te interesează

content creators afis - Copie
Un nou eveniment pentru creatorii de conținut de la BIZ
January 23, 2019
24991275_10155973973833256_3404210677508870426_n
Plec din nou în BIZ SMS CAMP
December 01, 2018
46220228_10156835698463256_5385251315389562880_n
Noutăți de la Web Summit Lisabona, conferința cu 70.000 de participanți / 160 de țări
November 14, 2018
8wY8_GoA
Urmează Webstock, ediția cu nr 10
September 02, 2018
32460654_2509067282452361_1260132383760318464_n
Mai este o lună până la ICEEfest 2018
May 14, 2018
GPeC-SUMMIT-Bucharest-The-most-Important-E-Commerce-Event-in-Central-and-Eastern-Europe
GPeC – evenimentul de e-commerce al anului
April 19, 2018

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *