Despre autenticitate și greșeli. Post Webstock.


Dimineața la Webstock a început cu o discuție la cafea. Așa se întâmplă de fiecare dată, mai ales când se adună oamenii din online în offline. Uneori discuțiile dintre prezentări sunt cele mai spumoase. Vorbeam cu câțiva influenceri, pentru că fiecare este unul pentru comunitatea lui, despre greșeli. Ca o întâmplare. Apoi am auzit această întrebare adresată speakerilor de către moderator sau de către public.

S-a discutat la cea de a 9-a ediție Webstock despre greșelile făcute pe internet. Cu toții le-am făcut, unii încă le facem, cu siguranță vom mai face. Unele greșeli pot fi trecute ușor cu vederea de public, altele te descalifica definitiv până o să dispari. Sunt cazuri recente și de vlogger și de blogger care au făcut declarații publice deplasate fie pe probleme sociale sau politice, ceea ce le-a atras nu doar “hate”, ci și izolarea sau scăderea dramatică a atenției. Alții au amintit de greșeli tehnice precum alegerea hostingului greșit pentru blog, aparatură necorespunzătoare pentru vlog, despre expunerea prea mult a vieții personale fără a gândi consecințele pe termen lung, despre asocierea cu branduri greșite, despre acceptarea unor condiții doar pentru bani. Nu știu câți din cei mai noi vor învață din experiența celorlalți. Posibil că vor trece succesiv prin toate. Ceea ce cred eu este că nu e o greșeală să greșești cât timp înveți și nu mai repeți. E o greșeală să persiști și să nu asculți de nimeni și, mai ales, să nu ai capacitatea de a recunoaște în încăpățânarea de a o ține doar pe a ta. Iar asta fac mult prea mulți oameni “cu voce” din online.

Despre autenticitatea, într-o formă sau alta, s-a discutat poate cel mai mult. L-am auzit pe Selly (vlogger clasa a X-a cu peste 800.000 abonați pe Youtube) spunând că îl deranjează când un brand îi spune cum să se comporte în clipurile lui. Oameni din agenții au prezentat câteva campanii unde a existat asociere cu endorseri, adică cu persoane cunoascute care recomandă un anume brand. Cheia succesului acestor campanii este selecția influencerilor care pot vorbi autentic despre produsul sau serviciul în cauză. Se vede instant când ceva este forțat. Am mai zis-o și înainte, dar, eu cred că atât timp cât cineva îmi vorbește despre un brand care l-a ajutat sau i-a făcut viața mai bună, iar eu simt că empatizează cu mine și că nu o face doar pentru bani, poate să fie reclamă. Autenticitatea de a livra un produs bun, de a fi tu chiar și în condițiile unui brief clar, cred că este ingredientul secret pe care îl au oamenii care au reușit să își facă comunitățile lor, mai mici sau mai mari.

Dacă ar fi să leg cele două teme și să sumarizez această ediție de Webstock, ar fi așa: cred că în prezent brandurile ar trebui să se asocieze cu influencerii potriviți (învățând din greșelile din trecut) cărora să le dea libertatea de creație și șansa de face conținut (din care o mare parte să fie Live) și CU AJUTORUL CĂRORA să devină mult mai autentice și să ajungă la publicul țintă!

  • October 1, 2017

Poate te interesează

20106804_1684081078298955_1589241928135558569_n
Câteva idei despre marketingul de festival
October 03, 2017
tenor
De ce nu (prea) mai postez despre branduri și cadouri primite?
July 03, 2017
841d168eee590f35c67b01d660257e1b
5 idei pe care le-am reținut la ICEEfest 2017
June 28, 2017
19243030_10155458414453256_2468804750188089666_o
M-a dezamăgit conferința de digital de la Londra?
June 26, 2017
tumblr_mwh3dyKnJu1sn975to1_500
Doar 2% din adulți sunt creativi!
June 01, 2017
13932818_549919078543619_7420947809870892347_n
Ce mai fac brandurile mișto la Untold
August 10, 2016

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *