Cum îți revii din perioade complicate emoțional


De multe ori discut cu oameni care nu sunt mulțumiți de ei și de viața lor. Și mie mi se întâmplă, chiar dacă știu toate teoriile posibile. Vin după o lună foarte complicată emoțional, așa că vreau să vă spun puțin despre ceea ce m-a ajutat pe mine să trec mai departe și despre ceea ce am învățat după această perioadă tumultoasă. Mi se pare extrem de important de menționat faptul că modul de a primi căderile acum, la 32 de ani, sunt mult altfel față de ceea ce trăiam și simțeam acum 10 ani. Sunt complet diferite datorită experienței acumulate, a faptului că am conștientizat multe despre mine și viață, dar și petru că acum știu ce trebuie să fac. Când eram mai mică nu știam, fie pentru că nu îmi spusese nimeni, pentru că nu primim educație în familie și în școli în acest sens sau pentru că nu aveam capacitatea să înțeleg. Pe scurt, a fost o perioadă de regândire, când m-am simțit la pământ, în care am plâns mult. Nu este vorba de un singur motiv, ci de un cumul de întâmplări cărora le-am dat voie să mă afecteze și pe care le-am gestionat greșit.

Câțiva pași pentru a-ți reveni în perioade complicate emoțional:

NU NEGA SUFERINȚA

Conștientizează că suferința nu trebuie negată și ascunsă sub preș. Cu cât ignori mai mult partea întunecată, cu atât te umbrește mai mult. Nu este nimic greșit să îți dai voie să suferi, nu ajută cu nimic să te refugiezi în plăceri de moment, în alcool sau alte substanțe. E perfect ok să fii trist, să plângi, să analizezi. Suferința pe perioade mici e bună și e parte din firea umană. Ceea ce nu este în regulă pentru tine că om este să nu știi când să îi pui capăt, când să o transformi în lecție și să o lași în urmă. Chiar și în suferință poți să rămâi ferm, să nu îi încarci pe cei din jur cu energie negativă, să nu îți faci rău cu bună intenție. Ceea ce nu ține de noi nu poate fi controlat. Totul e imprevizibil și nu știi când apare ceva care să îți provoace durere. Dar, ține de noi să alegem dacă lăsăm să ne afecteze și cât. Așa că, după ce ți-ai luat o perioadă de bocit și dramatizat, e cazul să ieși din stare.

IEȘI DIN ZONA DE CONFORT

Ieși din zona de confort, fie că asta înseamnă să nu stai în casă sau să te forțezi să socializezi cu altfel de oameni. În perioade de tristețe sau depresie, tendința este de a te închide în tine, de a te izola de lume și de a nu dori să faci mai nimic. Obligă-te, pune cele mai bune haine, sună o veche cunoștință care se învârte prin alte cercuri, mergi la un curs de ceva, ieși la o expoziție, începe un nou sport. Știu că doare, știu că nu vrei să te vadă nimeni în starea asta și nici să mimezi fericirea. Nu e nevoie, dar o poți face și în timp ce cunoști alte persoane, care îți vor schimba starea și de la care o să afli tot felul de noutăți. O să rămâi surprins să afli că alții au trecut prin întâmplări și mai complicate, așa că nu îți fie teamă să discuți deschis. E posibil ca tocmai în aceste perioade să îți descoperi un hobby nou pe care să îl împarți cu oameni care, în timp, să îți devină prieteni.

IUBEȘTE-TE ȘI RIDICĂ STANDARDELE

Învață să te iubești și să îți ridici standardele. Sună egoist, dar, dacă noi nu ne iubim și nu cerem mai mult de la noi și de la viață pe care o construim, niciun personaj secundar nu o va face. Suntem actorii principali ai propriilor povești și putem oferi iubire doar când primim. Dacă nu ai bani, ai fost părăsit, ai pierdut un proiect, sau orice altceva te-a adus în situația asta, cu siguranță există o soluție. A-ți ridica standardele înseamnă a-ți canaliza energia spre un obiectiv care să te împlinească. Pune pe o hârtie ce visai înainte de haos, începe să vizualizezi, fă un efort să ajungi pe calea aia și îți garantez că se va întâmpla să vină și ajutor extern. Dacă, să spunem, de mâine vrei să călătorești mai mult, dar nu ai resurse. Caută proiecte de volntariat, mergi la un ONG care se ocupă cu așa ceva, educă-te despre moduri accesibile de a călători. Nici nu o să-ți vină să crezi cât de aproape este următoarea destinație, atunci când ai ridicat ștafeta și ai făcut ceva pentru tine, din iubire.

RĂSFAȚĂ-TE ȘI REINVENTEAZĂ-TE

Reinventează-te și îmbunătățește ceva la tine. Oricât de superficial ar fi, schimbarea culorii de păr chiar funcționează. Sigur că ideal ar fi să evoluezi spiritual și emoțional în această perioadă, dar nici partea exterioară nu trebuie ignorată. Dacă alegi să suferi este pentru că ceva la tine nu îți place. Meditează asupra acestei părți, apoi transformă. Aloca-ți timp pentru mers la salon, fă abonament la bazin, regândește stilul de viață, schimbă garderoba, descoperă Yoga cu un Guru, orice ar fi care să îți dea încredere. Atunci când ne privim în oglindă și ne place ce vedem, suntem mai încrezători. Când descoperim că suntem mult mai mult decât ne-am dat voie până atunci, ne simțim puternici. Fie că o faci de unul singur, auto didact, fie că apelezi la un stilist, preot, mentor, terapeut, reinventarea este cel mai bun lucru care se poate petrece cu tine în urmă unei căderi emoționale.

FĂ PACE CU TRECUTUL

Pentru mine acesta este un pas esențial pentru a-ți reveni și e semn de vindecare. Pentru unii e imposibil și îl exclud cu totul. Cred cu tărie că o încheiere este despre a ierta tot ce nu a fost ok, a realiza de ce s-a petrecut și de a păstra doar ceea ce a fost frumos. Când poți privi în ochi pe cei care te-au rănit, când îți poți cere scuze dacă ai greșit, când poți îmbrățișa cu gândul situația dificilă și mulțumi pentru crucea dusă, atunci ești bine emoțional. Niciodată nu primim mai mult decât putem duce. Paradoxal, în perioade dificile emoțional ne reamintim cât de iubiți suntem, cât de puternici suntem, găsim noi resurse în noi, evoluăm. Viață ar fi plictisitoare și insipidă dacă totul ar fi lapte și miere. Nu suntem făcuți să suferim, dar avem nevoie de încercări pentru a învăța să trăim în prezent și să ne bucurăm mai mult de fiecare moment. Nu știm niciodată ce va fi mâine, nu putem schimba trecutul, dar putem schimba atitudinea cu care privim lucrurile. A fi în armonie cu trecutul înseamnă a-i da voie viitorului să înceapă în mod pozitiv.

Lucrez cu mine de mai bine de cinci ani și, cu toate astea, încă mai am perioade când sunt tristă. Pe mine mă ajută meditația, yoga, sportul, proiectele, scrisul, prietenii, călătoriile, vinul, cititul, TED talkuri motivaționale. Dar lista e mult mai lungă. Pașii de mai sus se parcurg în același timp și sunt doar o parte din rețeta care să te aducă din nou la tine și la o stare de liniște emoțională. Sper să te ajute și sunt curioasă dacă ai și alte metode care la tine funcționează și care ar putea fi utile altora!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • September 6, 2019

Poate te interesează

Când faci un copil?
September 09, 2019
Doar când ești jos descoperi câtă iubire poți primi
August 26, 2019
De ce avem nevoie de cineva care să creadă în noi
August 18, 2019
Complexe, perfecțiune, de ce ne frustrăm și cum ne reparăm
May 22, 2019
Secretul succesului este disciplina?
May 09, 2019
Femeia să rămână femeie!
February 08, 2019

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *