5 lucruri pe care le-am învățat de la Martin Lindstrom


Acum ceva timp am citit “Buyology“, una dintre cărțile scrise de Martin Lindstrom. Apoi am aflat că Martin vine în România la Brand Minds. Știam că va fi o conferință specială deoarece Lindstrom este cunoscut pe tot mapamondul deoarece este un fel de guru în marketing. A ajutat la crearea sau relansarea unui număr impresionant de branduri, unele pe care probabil le avem acum în fața noastră. Apoi, este cel care a abordat neuromarketingul, reuşind să facă studii complexe de scanare a creierul pentru a descoperi discrepanța dintre ceea ce declară de obicei în cadrul unei cercetări calitative clasice și ceea ce realmente gândesc consumatorii. Mai aflasem că este tot timpul între două avioane și călătorește 300 din 365 de zile pe an. Nu a fost niciodată angajat și este un vizionar în ceea ce privește tendințele din marketing, publicitate și online. Așadar: bun venit în lumea fascinantă a lui Martin Lindstrom!

Întâlnirea cu el a fost spectaculoasă pentru că Martin vine în față publicului în aplauze, în jocuri de lumini și muzică electrizantă. Astfel sunt și prezentările lui: electrizante. Omul face spectacol, interacționează cu audiența, exclamă, râde, critică, pune puțină ironie și mult și relevant knowledge. Cred că este o bucurie pentru un brand să primească o opinie din partea acestuia și, fără doar și poate, este prilejul de a învață și a pune în aplicare chiar din secundă doi o nouă strategie pentru a face totul mult mai bine.

5 lucruri pe care le-am învățat de la Martin Lindstrom la Brand Minds:

  1. Succesul pentru o campanie înseamnă echilibrul între Big data și Small data. Big data înseamnă cifre goale, statistici, studii, rapoarte, analize. Acestea nu vorbesc despre viitor, în special în aceste vremuri în care consumatorii sunt tot mai puțini predictibili. Small data înseamnă să ajungi să îți cunoști cu adevărat clientul. Fie că petreci timp cu el, că experimentezi o zi din viața lui, că și brand trebuie să îi descoperi profunzimea. Small data este despre oameni, despre emoții, despre noi toți.
  2. Atunci când în mintea consumatorilor se creează un dezechilibru între ceea ce găsesc și cea ce caută, este momentul brandurilor de a găsi o oportunitate. Nevoile nu pot fi create, dar pot fi activate și amplificate. Un exemplu bun este celebrul <<selfie>>. Cu toții avem nevoie de confirmări că suntem mai buni. Fiecare dintre noi își creează propria imaginea. Oamenii devin ei în sine branduri. Când cineva a înțeles că există un mod simplu pentru ca fiecare să se valideze în ochii celorlalți, a creat banalul “selfie”, ajuns supraestimat astăzi.

3. Creativitatea a murit. Creativitatea în acest moment înseamnă să combini 2 lucruri banale într-un mod inedit care să ofere o experiență memorabilă oamenilor. Pe scurt: roata cu greu mai poate fi inventată. Dacă nu ești un gigant, ai face bine să vii cu o perspectivă nouă pentru ceea ce există deja.
4. Nu există nicio diferență între legile care se aplică pentru B2B și cele pentru B2C. Martin spunea că B2B vine de la “boring to boring”. Indiferent dacă ne adresăm companiilor sau consumatorului final, comunicarea trebuie să fie la fel de “umană” deoarece toți vibram la emoții. Nimic din ceea ce este impersonal sau prea formal nu poate aduce rezultate notabile.
5. Caută viziunea simplă, de impact, reprezentativă, în care să crezi și care să schimbe “un pic” lumea pentru brandul tău. Există multe similarități între religiile lumii și un brand, de la comunitate, mituri, valori, ierarhie și așa mai departe. Important este că, mai departe de logo, să faci că brandul tău să devină o religie pentru clienți. Și se poate atât timp cât realmente știi cui te adresezi și ceea ce își dorește targetul tău.

Ar mai fi un milion de lucruri pe care le-am aflat de la Martin Lindstrom. Toate acestea sunt detaliate în cărțile lui. Partea bună este că pe acestea le găsiți la Editura Publica, inclusiv “Small Data“, apărută și în România în ziua lansării internaționale. Eu una mi-am propus să citesc absolut tot. Recunosc că am devenit fană și că am avut emoții să îl întâlnesc. Cel mai neașteptat lucru al zilei a fost că mi- dat un Share pe pagia lui de Facebook la o poză de la Brand Minds. Fie mă credeți pe cuvânt sau nu că Martin este genial, trebuie să puneți mâna pe ceea ce a scris pentru că o să vă inspire și o să vă remodeleze modul de a gândi.

P.S. Lasă un comentariu mai jos și spune-mi de ce îți dorești să ai cartea “Small Data”, până vineri, 18 martie, oră 23:59, iar unul dintre răspunsuri o va primi cadou.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • March 15, 2016
-->

Poate te interesează

Urmează Ediția nr. 2 Training Online Facebook Ads pentru antreprenori!
April 06, 2020
Pentru prima dată la BIZ SMS CAMP în calitate de Freelancer
December 09, 2019
Trenduri și practici bune pentru magazine online de la GPeC 2019
November 06, 2019
Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Prima dată la #BIZSeasideCamp
September 03, 2019

4 Comments

Ionela
Reply March 16, 2016

Hey,
Te citesc relativ de putin timp, insa imi place ce am descoperit.
L-am descoperit pe Martin Lindstrom intr-un articol citit in timpul facultatii (inca nu a trecut mult timp) si recunosc, inca de atunci mi-a starnit curiozitatea. Dar cum tot timpul, apar multe, multe altele lucuri de facut, am uitat. Si ce am citit aici la tine pe blog m-a facut sa cumpar deja o carte. Acum ca lucrez in domeniu, mi-am dat seama ca e putin altfel de ceea ce am tot invatat in timpul facultatii si sunt avida dupa orice fel de informatie mai realista. Inca incerc sa asimilez.

Si...ca tot ti-am scris, desi nu am obiceiul sa las comment-uri, vreau sa te felicit. Imi place sa te citesc.

Sabina
Reply March 16, 2016

Hei. Vreau cartea pentru ca nu am avut ocazia sa ajung la eveniment, din pacate. Si pentru ca marketing-ul se invata in fiecare zi, atat online cat si offline. In plus, o seara la caldura cu cartea asta in mana o sa ma ajute sa combin utilul cu placutul, nu?

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *