Utile de la Conferința Influencer Marketing


Acum câteva zile am ajuns la “Influencer Marketing“, conferința organizată de Evensis care are ca principală temă de dezbatere influencerii. Pentru a depăși confuzia termenului, dar și pentru a-i liniști pe cei care se oripilează când aud acest cuvânt, țin să precizez că influencer este doar un termen pe care l-au dat oamenii din industrie pentru a defini o categorie de persoane care fac blogging, vlogging sau au comunități mari care îi urmăresc pe Instaram, Tik Tok și alte rețele sociale. Nici un influencer serios nu s-a autoproclamat astfel, ci este doar o denumire pe care o folosesc cei din marketing. Un influecer poate fi oricine, ce-i drept, dar aici discutăm cu precădere de creatorii de conținut online care ajung să influențeze modul de a gândi și/sau deciziile de cumpărare a celor care îi urmăresc. Și aș mai vrea să amintesc că ne apropiem de 2020 și că nu mai este deloc amuzant să folosești “influencer” pentru a face miștouri.

PODCASTS – SPOTIFY – TIK TOK

Am aflat despre ce se petrece în UK de la Stephen Farrell, Associate Director Ketchum UK. Se pare că sunt 3 platforme care cresc pe zi ce trece și spre care se îndreaptă tot mai multe branduri: Spotify, Tik Tok și cele unde se pot ține Podcasturile. E drept că și la noi iau avânt, dar încă nu văd atât de mulți influenceri care să se remarce astfel. Și tot el spunea că majoritatea bugetelor în campanii se duc în amplificare conținut creat de influenceri, nu doar în feeul acestora. În mod normal, cam 6-9% din urmăritorii unui influencer fac engagement în mod organic, așadar este normal că brandul să pună bani în media pentru a ajunge la audiențe mai mari.  Iar mai jos o să vă arăt o campanie făcute de Stephen și echipa lui, cu o mecanică destul de cunoscută, premiată la Cannes Lion, o idee simplă, dar care a avut un succes major atât în awareness, cât și în vânzări.

ABC: Audience – Brand Fit – Content

A venit rândul lui Marcel Heinrich, Senior Influencer Marketing Manager la Foodspring, să ne spună despre relația brandului Foodspring cu influencerii. Ne spunea că aceștia sunt atenți selectați, după o perioadă mare de evaluare “din umbră”, după metodă ABC: Audience – Brand Fit – Content. Adică, audiența influencerilor să fie similară cu a brandului; ei în sine să pară credibili sau să fie deja consumatori; conținutul lor să fie în linie cu imaginea Foodspring. Zicea că investesc cel mai mult în influenceri deoarece ei primesc cod de discount pentru urmăritorii lor, astfel încât aduc în mod direct și măsurabil vânzări. Și a adus în discuție și bine cunoscutele: autenticitate, credibilitate și echilibru în ceea ce privește postările comerciale versus cele fără plasare de produs. Dacă ne uităm pe Instagram pe hashtagul lor oficial, ne dăm seamă că le iese și că putem vorbi de o comunitate omogenă și foarte frumos construită vizual.

 

Am vrut să vă las aici “ce mai fac alții în afară” pentru inspirație, dar recunosc că și ceilalți speakeri au venit cu lucruri interesante. Dar, cireașa de pe tort la Influencer Marketing 2019 a fost ultimul panel, o dezbatere cu diferiți influenceri români, de la Otravă blogger, la Cornel Ilie de la Vunk. Am aflat astfel că nimeni nu crede că social media e despre cultură și educație, dar că putem ajuta prin propriul model. Dana Rogoz zicea că pentru a vorbi celor 400K urmăritori despre o nouă piesă de teatru mai folosește uneori și poze cu copilul, doar pentru a fi sigură că are un impact mai mare. Și s-a mai vorbit despre cifre, despre faptul că uneori nu sunt deloc relevante. Adică, dacă un artist are jumătate de milion de fani pe Facebook, nu garantează nimeni că vor plăți bilet la concert nici măcar 50 de oameni. Deasemenea, degeaba există vloggeri care fac milioane de vizualizări, dacă audiența lor e formată din copii sub 14 ani care nu au deloc putere sau intenție de cumpărare. Așadar, microinfluencerii pot fi o soluție, iar cel mai important atunci când selectezi un influencer care să lucreze pentru compania ta este să știi cine este în spatele numerelor, să se indentifice cu brandul tău și să pară o asociere firească, deoarece orice este forțat va fi blamat și vizibil din avion.

Ne vedem și la următoarea ediție de Influencer Marketing. Și nu uitați că se apropie și Webstock, cea mai mare conferința de Social Media din România, pe 4 octombrie. Detalii și înscrieri – aici!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • September 17, 2019

Poate te interesează

De la Zilele Biz adunate – creativitate practică și inovație constructivă
November 27, 2017
Se pot introduce meseriile de pe net în COR?
March 11, 2017
Celebritățile, Profesioniștii sau Oamenii simpli – cine sunt cei mai importanți influențatori ai onlineului românesc?
May 27, 2016
Beko are o super campanie alături de F.C. Barcelona
April 19, 2016
Aplicația românească care te ajută să regăsești pe cineva din mulțime
March 22, 2016
Cât de mult va schimba Realitatea Virtuală realitatea noastră?
February 28, 2016

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *