Una dintre frustrările creativilor – Nu este implementabilă!


Astăzi mi s-a întâmplat pentru prima dată de când sunt în publicitate să livrez ceva și să nu fie nimic bun. Aș putea spune că brieful nu a fost complet, că pur și simplu nu am înțeles eu bine sau să caut scuze în curtea clientului. Posibil să fi avut totuși o zi proastă, dar ceea ce am reținut este că: idei bune sunt multe, puține sunt bune și implementabile.

Atunci când vii cu o propunere, fie că este vorba de o întreagă campanie, de o simplă activare sau de un plan pentru Online, trebuie să ai informații legate de brand, istoric, timp, buget, cerințe speciale, strategie. Cu toate astea, creativii au tendința de a o lua pe câmpii dacă nu sunt ținuți din scurt de niște parametri clari, dar și de un Account sau de un manager cu o altă viziune. O parte dintre creativi visează la idei mărețe, la premii și vizibilitate. Alții pur și simplu nu au exercițiul de a gândi în funcție de bugetare și posibilitatea de a implementa rapid și profitabil, cu resursele existențe. O parte dintre acestea se pot învața în timp. Frustrarea creativului însă rămâne, în special atunci când simte o idee și știe că ar fi avut succes.

Se spune că 90% din ceea ce propune un om de creație dealungul carierei sale nu va fi niciodată pus în practică. Ore întregi de muncă, zeci de variante, încercări, dezbateri, modificări, simplificări, declinări, toate pentru a rămâne la o variantă ok pentru client. Propunerile safe ies în mare parte învingătoare. Rareori se alinieaza planetele și ne avântăm sau experimentăm pe o piață necunoscută. Bugetul și percepția celor care aprobă dictează deseori și asta nu e întotdeauna greșit. Creativii au dreptul să propună orice, dar nu se pot plânge în fața unui refuz. Cred că succesul în publicitate poate fi rezumat simplu: o idee genială care să fie implementabilă în condițiile date de brief și care să surâdă clientului!

Foto: LinkedIn

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • February 29, 2016

Poate te interesează

Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău
August 15, 2019
În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019
Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere
January 16, 2019
10 pași pentru o colaborare eficientă cu Influencerii
October 23, 2018

1 Comments

Ce nu e Digital
Reply March 1, 2016

Ce nu e Digital ;)

https://www.linkedin.com/pulse/dude-thats-digital-marketing-rajdeep-singh?trk=v-feed

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *