Cum eviți extra costuri în aeroport dacă zbori cu Wizz Air


Mă număr printre persoanele care zboară cu linii aeriene low-cost. Cred că apariția acestora ne-a dat multora șansa de a călători mult mai mult, ne-a deschis poarta spre destinații cândva greu accesibile și ne sunt extrem de utile, cu precădere pe zboruri regulate. Am zburat pentru prima dată cu o astfel de companie prin 2007 și de atunci au urmat foarte multe curse prin Europa sau prin România. În majoritatea cazurilor a fost ok, cu mici excepții când am avut întârzieri, unele explicate de starea vremii. Totuși, indiferent de prețul biletului, există o condiție pe care o aștept de la oricare companie aeriană – respectul față de client. Iar atunci când nu există, cred că trebuie sancționată.

Pe 19 februarie am plecat de le Otopeni spre Santa Cruz de Tenerife. Cu câteva zile înainte am încercat să fac checkinul online la Wizz Air. Nu am reușit nici de pe mobil, nici de pe cele 2 laptopuri, pe 2 rețele diferite, nici pe Chrome, nici pe Mozilla. La fel s-a petrecut și de la calculatorul prietenei mele alături de care am zburat. Ooook! Am făcut o ultimă încercare cu o zi înainte, la cineva acasă, așadar vorbim de alt device, o nouă conexiune la internet. După ce am apăsat check in, am introdus datele, număr CNP, nume, tot, am ajuns la pasul cu acceptă condiții de zbor. Done. Mai departe am apăsat la infinit acel sumbit și nu s-a întâmplat nimic. Am considerat că au o problemă de rețea și nu, nu mi-a trecut prin minte să fac vreun print screen. Nu știam ce va urma.

Acum aș dori să vă imaginați o duminică foarte de dimineață în care mi se spune că trebuie să achit 35 de euro deoarece nu am cartea de îmbarcare la mine. Am mers spre biroul de informații unde scria mare Wizz Air, dar doamnă de acolo a zis că nu are cum să mă ajute, ea nu lucrează direct pentru Wizz Air și că tot ce pot face este să las o plângere pe site. Am sunat la call center, am discutat aproximativ 10 minute cu centralista pentru ca la final să nu rezolve nimic, ci chiar să îmi închidă în nas. Pentru că expira timpul, am abandonat și am plătit. Așa a început vacanța cu Wizz Air, cu o tonă de nervi și cu senzația că m-au furat.

La aterizare am făcut plângerea online. În mai puțin de 2 zile am primit un răspuns automat prin care eram informată că această a fost înregistrată și că voi primi un răspuns. Au trecut 3 săptămâni de atunci și nu s-a întâmplat nimic. Încă aștept cei 35 de euro + 7 pentru apel extra taxat sau, cel puțin, o explicație sau orice fel de reply. Acum știu că nu se va întâmpla și că am fost unul dintre cei mulți fraieriți dealungul timpului de către Wizz Air. La fel de bine știu că nu pot lua decizia drastică de a nu mai călători cu ei pentru că orice este posibil.

Ceea ce știu și pot spune este – pentru a evita să nu aveți extra costuri atunci când zburați cu Wizz Air, asigurați-vă că:

  • bagajul mare de mână este achitat, se încadrează exact în dimensiunile de pe site și nu depășește cantitatea specificată nici măcar cu 500g. am pățit odată să mi-l bage la cală. m-a costat doar mizilicul de 40 de eur0 pe segement.
  • bagajul mic gratuit este realmente mic, adică o posetua, un portofel, o borsetă, preferabil deloc.

kl

  • aveți cartea de bord printată, altfel o vor face ei, pentru sumă modică de 10 euro.
  • nu uitați de check în dus și check în întors. nu se fac pe același buton

Menționez că Wizz Air este singura companie unde bagajul de mână se plătește și că nu acceptă niciun fel de de animae la bord, deși ne iau foarte des de papagali cu bilet plătit! Wizz Air, să știi că încă aștept să îmi dai 42 de euro înapoi!

Foto sus: wall-street.ro

  • 171
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    171
    Shares
  • March 12, 2017
-->

Poate te interesează

10 idei pentru un viitor nomad digital (5 ani de când fac asta)
January 14, 2023
Locurile boeme din București, micul Paris!
June 20, 2021
NOMAD DIGITAL pe insulă (Tenerife 2021)
February 25, 2021
Cum este de fapt la un RETREAT DE FEMINTATE
September 30, 2020
10 locuri preferate din București
May 29, 2020
Propuneri de vacanțe tip experiență pentru 2020
December 30, 2019

11 Comments

Rexxhen
Reply March 13, 2017

N-au ce explicație sa-ți dea.Tu trebuia sa suni la call-center când ai văzut ca nu poți face ceck-in.Cand te prezinți la aeroport fără cărți de îmbarcare,plătești.Citeste cu atenție termenii și condițiile data viitoare și nu-ți mai da atâta importantă.Chiar nu te-a "fraierit" nimeni.

    Demirel
    Reply March 13, 2017

    Adevarat! E un hiatus intre momentul in care zici ca era imposibil sa faci checkin online si cel in care ai aparut la aeroport - cum? - fara boarding pass..

Lucian
Reply March 14, 2017

Buna ! Și eu am avut o experiență neplăcută cu cei de la Wizz Air deoarece la un zbor din Valencia in Cluj mi-au deteriorat un bagaj de cala , cu toate că acesta era înfoliat. Însă am făcut o plângere online la care am atașat poze cu bagajul și spre surprinderea mea m-au despăgubit cu suma de 80€ cam în trei săptămâni. Însă mi-am luat-o de la ei cu call center-ul când mi-au suplimentat factura de la telefon cu vreo 20€.Asa că ...

David
Reply March 14, 2017

Exact aceeasi situatie, Wizz air, Tenerife, 23 ianuarie 2017, la intoarcere spre Bucuresti. Cu o zi inainte am incercat check in, nu a mers. Am zis ca n-o fi nevoie, facem la aeroport. Nu mai calatorisem de unde an asa ca nu mai stiam exact ce si cum. La check in - 30 euro/pers, plus cei 5 comision sau ce-or fi. Da, tot email trimis, tot email automat primit, tot niciun raspuns.

    Luminita Balaban
    Reply March 14, 2017

    ah, merci! o sa reincerc cu cererea poate ma baga cineva in seama. acum am si extra martor. ms frumos!

Gabriela78
Reply March 15, 2017

Eu am avut o mare problema....a fost anulat zborul meu spre Paris. am omis un city break. Am depus plangere dar nu s-au miscat. Pana la urma am cerut ajutor de la o firma care se ocupa cu cerere de despagubire - Flight Refund. Norocul ca am primit 300 de euro....

Eu
Reply August 20, 2017

Cine apăra wizzair?acum 2 zile a trebuit să plătesc 35 euro pt chekin-ul fetiței,deși al meu s-au putut face.valuza a apărut pe banda cu o formă ciudată rău.bine ca o plasticasem înainte.altfel curgeau toate din ea..Halal de voi,oameni de treabă!

Roxana
Reply November 3, 2018

Și eu caut sa le las o recenzie și chiar nu știu unde, nu găsesc si m am gândit sa le scriu un mail. Aveți idee unde pot lasa aceasta recenzie ? Vreau sa le spun ca fac ceva pe taxele lor, mai nou nu ai garanția ca bagajul tău are "loc" în avion și este posibil sa ti-l ducă la cala chiar dacă respecți dimensiunile, iar dacă vrei sa o siguranță trebuie sa plătești un card de prioritate sau ceva de genul. Din fericire eu mi-am făcut unul atât de mic încât sa mi încapă sub scaun, dar ce mi se pare cel mai nesimțit este ca nu îți mai dau doua locuri unul lângă altul chiar dacă le cumepri în același timp și chiar dacă faci check in unul în același timp. Mai nou, trebuie sa plătești pentru asta, asa am călătorit eu în spatele avionului, iar prietenul meu în primul loc din fata avionului, chiar dacă locul de lângă mine era liber. Extrem de urat din partea lor, urmează taxa pe wc, taxa pentru aer și taxa pentru punga de voma.

Tocanel cosmin
Reply December 7, 2018

Din ce în ce tot mai jegoasa aceasta companie

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *