Eu ca brand sau ca propriul produs


De când am devenit freelancer, aud destul de des lucruri precum: dar de ce nu îți faci agenție; de ce nu faci un curs de digital; fă un business, un eveniment ceva. Pe lângă asta, observ că există confuzie între termeni, astfel încât mi se spune că sunt antreprenor. Dau facturi de ani de zile, plătesc contabil, merg la ANAF, dar în mod cert nu sunt antreprenor. Și o să explic pe scurt de ce: deoarece nu am acel spirit care caracterizează această categorie. Și mă refer la dorința de a găsi idei pentru afaceri, de a lua ceva de la zero și a face cu el profit, de a construi un brand. Dorința mea este să mă dezvolt pe consultanță și să ofer ajutor atât companiilor mari, dar și antreprenorilor. Îmi place să îi ajut să își crească vânzările sau să își îmbunătățească imaginea cu ajutorul digitalului. Încerc să găsesc pentru ei cele mai bune soluții, în funcție de obiective și de buget. Dar, nu vreau să fiu legată doar de o companie, un produs. Și nici să am mai multe tipuri de business în paralel. Pasiunea mea, devenită apoi carieră, din care câștig bani, este de consultanță în digital. Iar freelancingul a venit ca un pas firesc, deoarece cred că este minunat să lucrezi pe proiecte, de unde vrei, când vrei, cu toate dezavantajele de rigoare. Care există, desigur.

Totuși, cred că, fie că suntem freelanceri, antreprenori sau orice altceva, fiecare dintre noi este o marcă. Unică. Iar într-o lume în care predomină social media, este important să conștientizam acest lucru și să încercam să conturăm imaginea dorită. De multe ori nu transmitem ceea ce ne-am dori, iar ceilalți ne percep extrem de diferit. Puteți face acest test simplu, întrebând câțiva necunoscuți, ce înțeleg din profilul vostru de Facebook sau de Instagram. Fiecare dintre noi suntem un brand. Unii trăiesc din asta, așadar îl gândesc strategic, de la tipul de conținut pe care îl urcă pe rețele sociale, până la stilul de a se prezenta în public. Alții nu pun preț pe online sau pe aspect fizic. E o alegere, un alt mod de a defini propria marcă. Dar nu putem nega că, atât timp cât nu trăim în junglă, “ne vindem” pe noi înșine celorlați. La interviu, la o întâlnire, la un eveniment, la bancă, oriunde am fi, suntem un cumul de imagine și percepție a celor din jur, de carismă, de informație, de cunoștințe. Și fiecare dintre aspecte merită atenție. În mod cert este important ce ai în cap, dar nu este în regulă să porți un tricou murdar în fața unui potențial angajator, deoarece denotă lipsă de respect și neglijență. Și nici să mesteci gumă. Cum nu este ok să pui poze rasiste pe wallul tău de Facebook crezând că ai acolo doar prieteni.

Revenind la mine și alegerea mea de a nu avea un “ceva”. Pentru mine, eu sunt proriul brand de foarte mulți ani încoace. Am investit enorm, de la cosmetice, la gadgeturi, la bugete de media în promovare, la călătorii, la cărți, la cursuri. Tot ceea ce am ține de mine și vocea mea, de expertiza mea, blog, vlog, un PFA prin care ofer consultanță pe digital, strategie, social media și multe altele clienților. Îmi plătesc ratele și chiria din asta. Sunt conștientă că nu pot posta orice prostie am în cap, că nu e ok să o iau razna, că trebuie să zic o poveste și să ofer o informație sau să amuz publicul. Îmi pasă de ce spun cei din comunitatea mea. Mi-am șlefuit profilele de Linkedin, Instagram, am plătit pentru a avea o grafică ok la coverul de pe Youtube sau pe pagina mea de Facebook. Lista poate continua, așa cum voi continua și eu să evoluez, să învăț și să investesc. În mine ca brand, ca produsul la care lucrez de aproape 10 ani și de care vreau ca în alți 10 să audă foarte multă lume. Vreau să scriu o carte, să dezvolt proiectul Vlog, să fac oamenii să călătorească mai mult, să le scot pe femei din depresie și din a-și plânge de milă, să transmit tuturor că fericirea vine din interior și că un stil de viață sănătos și meditația ajută, să împărtășesc despre cărți, vacanțe și alte întâmplări. Mi-ar plăcea ca brandul meu să dăinuie și să las ceva mai departe acestei lumi. Așadar NU, nu voi deveni antreprenor, dar voi pune tot efortul pentru ca eu ca brand să ajungă la voi și la mulți alții, de aici și de peste granițe! :)

 

  • February 20, 2019

Poate te interesează

large
Freelancer de 4 luni cu bune și rele
January 25, 2019
blog-evernote-freelancers-2600
Panicile unui workaholic care se tratează
December 11, 2018
videoblocks-young-woman-in-pajama-sits-in-bed-using-laptop-and-drinking-coffee-top-view_hzza7cdc2g_thumbnail-full01
Cum a fost prima lună ca Freelancer
November 03, 2018

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *