De vorba cu Dana Savuica


 Frumusetea nu are varsta, iar o femeie este cu atat mai frumoasa pe an ce trece deoarece experienta duce la intelepciune, iar bagajul de cunostinte aduce un plus ce lipseste tinerelor cu forme perfecte. Cand insa avem toate acestea la un loc, maturitate si silueta ideala, vorbim in mod cert de un model de femeie. Nume celebre precum Madonna sau Cher ne-au uimit dealungul timpului, pastrandu-si aceeasi prospetime si reinventandu-se de fiecare data. Romania are si ea astfel de nume ce au devenit o sursa de inspiratie pentru tinerele fete si care se remarca prin stilul impecabil si atitudinea ce le-a propulsat in atentia noastra.

De multi ani o admir, i-am urmarit emisiunile ce aveau ca subiect moda sau sexul si aparitiile, apoi am zarit-o la evenimente. Este vorba despre omul de televiziune, fostul model, vedeta Playboy sau omul din spatele brandului “Etiquette”, pe scurt: Dana Savuica. Imi face placere sa va prezint interviul pe care mi l-a acordat, deoarece consider ca opinia ei conteaza atunci cand vorbim de moda, alegeri in materie de stil sau trucuri de a-ti pune in valoare feminitatea.

Va las sa va bucurati de raspunsurile savuroase ale Danei si sa descoperiti noutatea din aceasta toamna a brandului “Etiquette by Dana Savuica”.

1. Dana Savuica este un nume care a fost asociat mereu cu moda, tu fiind model, prezentator, ambasador pentru diferite produse, iar mai nou ai un brand de haine si accesorii, “Etiquette BY Dana Savuica”. Ce mai face Dana si unde o vedem?

E adevarat ca , odata cu lansarea mea in anul 1990 ca model al Casei Venus, am intrat in aceasta lume si pot spune ca de atunci dragostea mea pentru moda s-a extins de la pasiune la business. Am invatat de la cei mai buni si am prins curaj ca sa imi incerc simtul estetic printr-o gama variata de haine, accesorii sub un brand ce poarta numele meu cat si un cuvant frantuzesc, Etiquette, ce inseamna eleganta, bune maniere, stil cu atitudine. De fapt, Etiquette este si numele agentiei mele de modele , infiintata din 1997, care a lansat modele celebre ca Diana Dondoe, Alina Ilie, Norina Sandra si altele.

In ultimii ani mi-am canalizat energia pe dezvoltarea brandului de haine si accesorii, pornind in 2007 cu o colectie luxury, de pantofi si genti din piele de reptila. A urmat oferta celui mai mare club de shopping online din Europa, FashionDays, care mi-a deschis calea spre un nou business de mass production, avand linia mea de haine si accesorii vanduta in 10 tari simultan. Este o experienta extraordinara si imi dovedeste ca eforturile mele sunt apreciate de catre un numar mare de femei care abordeaza stilul meu.

2.  Pe “Read my mind” vorbim foarte mult despre fashion, iar tu esti, cu siguranta, un style icon pentru multe femei. Cum iti definesti stilul vestimentar?
Imi place moda si odata cu ea, abordez stiluri diferite ce sunt creatii ale unor artisti internationali , care folosesc arta pentru a inobila tinuta, avand ca si influente clare diferite epoci sau opere de arta. Imi place sa ma joc cu culorile, cu croieli care definesc corpul si tinuta unei femei cu personalitate. Sunt pasionata de pantofi si genti , palarii si esarfe.  Am in secret o mare admiratie pentru stilul Chanel .
3.  Ce te inspira cand iti alegi tinutele? Ai sau ai avut un consilier de imagine?
In grderoba mea gasesti multa culoare. Hainele au fiecare cate o poveste aparte iar cele mai dragi accesorii ale mele sunt cele pe care le-am mostenit de la bunica si mama mea. Imi plac piesele vintage, prefer sa dau un ban in plus pentru accesorii si , in general, consider ca e mai bine sa iei un lucru de calitate care va dainui in timp si va ramane la moda. Prefer sa fac “window shopping” inainte de a pune mana pe un produs. Ma relaxeaza vitrinele si raioanele pline de marfa, dar sunt foarte exigenta cu cumparaturile si chiar si cu bugetul meu. Astept vreo 2-3 zile ca sa vad daca emotia alegerii unui produs ma lasa intre-timp, daca nu ma duc chitita pe el ca sa-l cumpar. Imi fac un calcul stylistic in minte, atunci cand cumpar un produs si il accesorizez repede astfel incat sa vad daca am nevoie de el sau va fi doar o piesa solitara in dulapul meu.
Nu am apelat niciodata la un consilier de imagine dar m-am lasat imbracata atunci cand am pozat pentru diferite reviste. Stilistul de obicei sta de vorba cu mine inainte si afla care sunt preferintele mele .
4Care sunt designerii tai preferati?
Nu pot spune ca am un designer preferat. Fiecare are un stil aparte si de la fiecare poti gasi ceva ce te pune in valoare. Sunt mandra si de designerii nostril romani, consider ca unii sunt extrem de talentati. Cu toate acestea, ma trage ata spre Chanel, Dior, Missoni si Moschino.
5. Spune-ne un truc care poate face o femeie sa iasa din anonimat cand vine vorba de tinuta.
Avand destul de multe invitatii la evenimente mondene, uneori trebuie sa-mi folosesc imaginatia pentru a aborda o tinuta care sa aiba concordanta cu dress-code-ul solicitat precum si sa imi pune in evidenta personalitatea. Intotdeauna recurg la o bijuterie sau o brosa, o esarfa sau un pantof stiletto. Indiferent de cat de simpla ar fi tinuta, fie ea si o rochie veche pe care ai mai purtat-o de n ori, o poti schimba doar accesorizand-o diferit.
6. Asa cum mentionai, mergi la varii evenimente de moda de foarte multi ani si ai asistat la dezvoltarea acestei industrii. Ce parere ai despre moda din Romania si cum crezi ca a evoluat ea ca piata?
Avand in vedere ca si eu fac parte din aceasta lume, pot spune ca ii cunosc evolutia din “culise”. Sa nu uitam ca noi am avut si inca avem o industrie usoara care este renumita pentru producatorii ei iscusiti iar generatiile de designer tineri sunt o dovada ca granitele Romaniei s-au extins in toata lumea. Avem nume celebre care apar in Vogue sau care imbraca vedete internationale. Iar romancele, in general, au un renume de femei frumoase si cochete. Suntem pe drumul cel bun.
7. Revenind la brandul tau de haine si accesorii, Etiquette, ce reprezinta el astazi si ce iti doresti de la acest proiect?
Azi “Etiquette by Dana Savuica” este un brand inregistrat care are la activ o evolutie constanta din anul 2007, culminand cu un salt spectaculos zic eu, in domeniul shopping-ului online, prin lansarea unor colectii de circa 300 de modele de haine , pantofi, genti, curele, esarfe, lenjerie intima. Imi doresc sa continui acest business online, avand deja olectii care se vand  in 10 tari prin FashionDays, in Romania, Ungaria, Cehia, Slovenia, Slovacia, Bulgaria, tarile baltice si Polonia. Acum voi pregati un corner in magazinul Cocor, la galeria designerilor romani, in care voi prezenta o colectie exclusiva de rochii , genti si pantofi pentru ocazii speciale. In acelasi timp , doresc sa particip la diferite targuri si emisiuni economice, alaturi de alte firme romanesti, prin intermediul asociatiilor si clusterelor care organizeaza acest gen de actiuni pentru promovarea brandurilor romanesti pe piata internationala.

8. In ultima perioada observ foarte multi barbati care acorda atentie modului in care se imbraca. Ce crezi despre barbatii din Romania cand vorbim despre acest capitol? Te-ai gandit sa dezvolti si o linie Etiquette pentu barbati?

    Daca mai acum cativa ani nu puteam asemui romanii cu italieniiJdeja simtim ca unii fac  eforturi pentru a se ingriji de imaginea lor. Bineinteles ca m-am gandit si la ei si pot spune,in premiera , ca lucrez acum la o colectie pentru barbati ce doresc s-o lansez in urmatoarea mea campanie pe Fashion Days, pe 25 septembrie, alaturi de colectie pentru femei, care va include si lenjerie intima cat si produse de home.
    9.  Ai avut aparitii in aproape toate revistele din Romania. Care este pictorialul de care iti amintesti cu drag si coperta care ti-a ramas in suflet? Care este fotograful roman preferat?
Mi-a placut echipa FHM, in frunte cu fotograful Eduard Aninaru. Este foarte important ca cei care pregatesc sedinta foto sa aiba incredere in tine, sa iti creeze o atmosfera placuta astfel incat sa poti intra in rol. La polul elegantei pot sa ma mandresc cu recenta coperta pentru revista Etiquette.J
10. Poti da un sfat tinerelor care doresc sa isi creeze un stil vestimentar propriu dar sunt confuze prin multitudinea de tendinte si stiluri promovate?
Sfatul meu este ca ele sa nu uite cine sunt, sa incerce sa imprime un stil personal care sa puna in valoare calitatile lor si nu doar “calitatea produsului” de pe ele. Uneori uitam de noi in goana disperata dupa trenduri si branduri.J

Mii de multumiri!

 

  • August 20, 2012

Poate te interesează

Cum am aparut la emisiunea Woman TV de la Nasul TV
August 26, 2015
1470006_10201799568087589_2124191339_n
De vorba cu Ilie Cornel
November 27, 2013
1468571_446631855446575_689489871_n (1)
De vorba cu Adrian Telespan
November 20, 2013
Foto: Ionut Macri
De vorba cu Ana Ularu
November 14, 2013
526238_3033611770338_221036378_n[1]
Profil de fotograf, Andrei Tanase
January 24, 2013
m4
De vorba cu Printesa Polonic
May 19, 2012

1 Comments

Provocari vestimentare imbracaminte online
Reply November 16, 2013

Hi, i read your blog from time to time and i own a similar one and
i was just curious if you get a lot of spam responses?
If so how do you stop it, any plugin or anything
you can recommend? I get so much lately it's driving me mad so
any assistance is very much appreciated.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *