Cum vorbim cu paginile de Facebook


Hai sa spunem ca te enerveaza ceva la un brand, sau, dimpotriva, ca vrei sa afli o anume informatie/sa propui o colaborare/sa ceri un like/un sfat, orice. Cred ca primul gand care iti va trece prin minte este sa lasi un mesaj online, iar platforma cea mai accesibila in acest scop este Facebook. In teorie nu e o idee rea, deoarece rolul paginilor de brand ar trebui sa fie de a comunica promt cu fanii lor… doar ca, mai bine gandeste-te de doua ori inainte de a scrie un mesaj!

M-am ocupat si ma ocup de cateva pagini bune, pe branduri de fashion, beauty, din HORECA, blog si altele, asa ca o sa imi permit sa dau cateva sugestii, la care sa reflectezi, inainte de a scrie unei pagini: 

Nu da prea multe detalii si nu discuta probleme serioase cu “Pagina”. Nu stii niciodata cine o administreaza, daca este cineva cunoscut sau nu. Cere o adresa de e-mail si un nume din departamentul care te intereseaza: PR, HR, Management s.a..

Nu trimite mesaje in care sa te plangi de cineva sau de ceva (eveniment, intamplare, concurenta).  Repet: chiar nu stii cine e de cealalta parte a ecranului, pe cine cunoaste, cu cine este prieten, ce relatii profesionale sunt. Recent mi s-a intamplat un lucru amuzant: cineva mi-a trimis un mesaj pe una dintre paginile de Facebook pe care le administrez, cu scopul de a propune brandului o colaborare cu blogul sau. A tinut sa precizeze ca are un trafic mai mare si “mai tare” decat X…  sansa a facut sa cunosc acel X si stiam ca mesajul primit are informatii false sau mincinoase.

Nu scrie unei pagini daca vrei sa faci urgent o rezervare (sau sa o anulezi). Majoritatea Social Media lucreaza de la 9 la 6:00 si e foarte posibil sa nu iti  raspunda in timp util. Pune mana pe telefon si suna sau planifica din timp iesirea, pentru a evita astfel de situatii. Nu ma scuz, dar sunt situatii cand se intampla acest lucru, in special daca este ora 1.30 A.M. sambata si cineva insista ca nu-si gaseste masa in club.

Nu trimite copy/paste la o mie de pagini, fie ca ceri ajutorul pentru o cauza umanitara, ca depui un CV sau ca propui un parteneriat. Exista posibilitatea ca unele pagini sa fie din acelasi grup mare, sub aceeasi umbrela sau in aceeasi agentie de publicitate/de online. Tot din experienta o zic! Iar daca se intampla asa, cel putin ai grija sa personalizezi mesajul cu numele corect al brandului.

Sper sa comunicati mai eficient cu paginile de Facebook pe viitor ! 🙂

Foto: businesswoman.ro

  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share
  • April 6, 2015

Poate te interesează

Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău
August 15, 2019
În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019
Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere
January 16, 2019
10 pași pentru o colaborare eficientă cu Influencerii
October 23, 2018

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *