Cât de mult va schimba Realitatea Virtuală realitatea noastră?


La Digital Marketing Forum 2016 s-a discutat despre trendurile în digital de anul acesta. Unul din cele mai importante este, fără doar și poate, Virtual Reality. Brandurile folosesc tot mai mult VR-ul și pot explora astfel o multitudine de oportunități pe care nu le aveau ulterior. Îmi vin în minte 2 exemple memorabile precum: campania “Be Fearless” de la Samsung în 2015 și lansarea Samsung 7 Edge, 2016.

Be Fearless a fost targetată pentru nativii digitali și și-au propus să ajute utilizatorii să îți depășească anumite inhibiții cu ajutorul tehnologiei, fie că este vorba de teama de a vorbi în public, fie de de interviuri. În acest scop au folosit tehnologia virtuală și dispozitivul Samsung Gear VR. A fost o colaborare între Samsung, Facebook și Oculus care a însemnat un training prin realitatea virtuală, pe parcursul unei luni de zile. Programul s-a desfășurat în Germania, Austria, Rusia și Emiratele Arabe Unite, dar oricine a putut susține sau interacționa cu această campanie prin hashtagul #BeFearless

Lansarea Samsung 7 Edge a fost cel puțin spectaculoasă și va rămâne cu siguranță în istorie. Și asta nu doar pentru că a fost prezent Zuckerberg sau dotorită funcționalităților telefonului, ci în special pentru că, în cadrul evenimentului, fiecare din cei câteva mii de participanți a avut ochelari Oculus VR pentru a vedea prezentarea în realitatea virtuală, într-un mod inedit. În plus, fondatotul Facebook a declarat că speră ca VR să fie tot mai prezentă pe această rețea socială.

oculus-1200x799

Am citit undeva că Virtual Reality va avea un boom în următoarele luni și că vânzarea deviceurilor VR va atinge 14 milioane unități la nivel global și va ajunge la 20 miliarde, până în 2020. Pentru moment, marii jucători sunt Samsung, Oculus, Facebook, HTC și Sony. Posibil că jocurile vor fi cele mai căutate inițial, dar cred că această este doar începutul. Vor urmă filme în VR, în care privitorul se va simți ca parte din poveste și alături de actorii preferați.

Nu mi-a fost niciodată teamă de noi descoperiri, de robotizare, de aplicații, de transformări sau de tehnologie. Mă încântă că vom asista la campanii publicitare și online inedite în scurt timp și că avem o nouă jucărie pentru a o propune clienților. Am testat ochelarii Oculus pentru o aplicație la Castrol, așa că înțeleg cât de interesantă și incitantă este senzația. Îmi este însă puțin teamă să nu pierdem controlul. Nu mi-aș dori ca oamenii din 2025 să își pună dispozitivul pe ochi și să se transpună instant în parc, la mare sau în orice altă destinație exotică. Cel puțin nu în exces. Nu aș dori să se inventeze aplicații de dating în VR, dar presimț că vor fi tot mai căutate. E suficient că Tinder și alte altfel de platforme au distrus creiere și au dat iluzii accesibilității în materie de relații și iubire. Nu aș vrea ca oamenii să nu mai ajungă la teatru sau la concerte, ci să stea cu prietenii sau familia în același loc, fiecare cu realitatea lui virtuală cu tot.

Vă las cu întrebarea: cât de mult va schimba Realitatea Virtuală realitatea noastră a fiecăruia?

Foto: firstpost.com, forbes.com.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • February 28, 2016

Poate te interesează

Prezentul și viitorul conținutului de la Wecontent 2019
November 13, 2019
Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Utile de la Conferința Influencer Marketing
September 17, 2019
Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău
August 15, 2019
În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *