Cum crești artificial un cont de Instagram


Instagramul rămâne platforma unde este cel mai simplu să devii vedetă peste noapte, unde poți să crești într-o zi cât alții în ani și unde ai la dispoziție tot felul de tertipuri pentru a păcăli audiența. Cel puțin cu cifre. Desigur că, în final, doar pe tine te păcălești, deoarece oamenii se prind în timp, brandurile și agențiile au început să învețe, comunitățile reale se simt, astfel încât jocurile de culise ies la iveală, mai devreme sau mai târziu. În caz că nu ați înțeles ce am vrut să spun mai cu perdea, o să zic direct: există oameni care își fac cont de Business pe Instagram, apoi cresc artificial contul și engagementul.

Facebook, deținătorul Instagramului, nu încurajează aceste practici neortodoxe și face, teoretic, periodic curat. Din experiența mea însă, acest lucru se întâmplă foarte greu și devine irelevant. Dacă există Influencerite cu 150K urmăritori din care peste 70% sunt cumpărați de ani de zile, atunci mă îndoiesc sincer de bunele intenții ale deținătorilor platformei. Există, o cunosc, am descoperit frauda în timp ce era propunere într-o campanie cu Influenceri pe care o coordonăm pentru un brand de beauty. Au trecut aproape doi ani de atunci, are între timp aproape 200K followers, prostește multe alte companii care o plătesc să posteze despre serviciile și produsele lor, așa că în mod cert nu vorbesc de cazuri citite pe net sau imaginare.

Cum a pornit ideea acestui articol: de la un instastory postat ieri. Mai precis, de ceva vreme, observam că două “vedete” de la noi se uitau la toate storyurile mele, fie că le urcăm la 8 dimineața sau la 12 noaptea. La început mi s-a părut flatant, apoi m-am prins. Și uite așa am luat la puricat și am înțeles că sunt mulți, nu doar de la noi, care se folosesc de unelte externe pentru a părea că interacționează cu alții. Aceste două conturi nu mă urmăresc, cum nici eu nu o fac. Deci nu sunt legate. În câteva ore am primit zeci de reply-uri de la alți oameni care îmi spuneau că și ei sunt “urmăriți” de cele două. Una dintre ele chiar a văzut pe Facebook stories și a intrat să mă roage să dau jos postarea deoarece nu știe dacă cineva din echipa ei de Social Media se uită sau au făcut ceva. Desigur că i-am explicat că o pot ajuta să se lămurească dacă vrea, dar că nu voi șterge nimic. Nu am ca scop să dau nume aici, nici să stric vreo imagine, ci vreau că cei care nu au treabă cu Social Media să deschidă ochii și să înțeleagă că e ușor să devii faimos pe internet dacă ai bani și pe cineva care să îți zică ce să faci. Ceea ce nu ai însă este o comunitate reală care ar reacționa la mesajele tale prin cumpărare, participare la un eveniment, implicare socială. Practic, totul e o poleială aurită care nu acoperă nimic relevant.

Cum poți crește artificial un cont de business de Instagram

Pentru cei care mă întreabă mereu cum pot crește numărul de followers pe Instagram, am același răspuns: cu răbdare și prin conținut. Totuși, încă nu a fost lansată reclama de tip New Followers, similară cu New Likes pentru paginile de Facebook. Fanii pe Instagram se pot cumpăra, prețul fiind destul de mic, undeva în jur de 2 dolari 100 de fani, 40 dolari 1000 de fani și tot așa. Mai apoi, soluțiile mai smart, dar deja supra uzitate și care au început să devină bătătoare la ochi în ultimul an, sunt cele legate de softuri care fac Follow-Unfollow repetat pentru ține. În caz că vă urmărea Bloggerita fahionista azi, mâine nu vă mai, nu era ea, era un roboțel mic. Mai nou, aceste  3rd party-uri, unelte externe sau cum vreți să le numim, au opțiuni avansate de a se uita la Instastory-urile celor din aria contului, de a da Likerui la pozele altor useri. Toate să găsesc la un simplu Google. Eu am fost interesată de cel din urmă și am găsit masslooking.net care promite să urce engagementul la cer și că poți achiziționa șansa să vizualizezi peste 1 milion de instastories pe zi, plus să participi la Poll-urile din stories, pe bază unei audiențe selectate de tine. Ceva incredibil și nici măcar eu nu m-am gândit că se va ajunge cu nebunia aici. Mi se pare absolut aberant să pară că știi ce face cineva și mă întreb cum o să fie când acel cineva chiar se va întâlni cu persoana în cauză, va crede că a văzut că a născut sau că a fost în vacanță, când de fapt nu e așa. Ceva absolut fabulos, trebuie să recunosc. Și se pare că orice “vedetă” poate să facă asta cu 100 de dolari, unlimited software.

Sunt curioasă care va fi noul nivel de nebunie. Sper însă să revenim la mult vorbita autenticitate, un cuvânt care și-a pierdut valoarea deoarece este spus prea des fix de către cei care nu mai au timp, nervi și nici plăcerea de a fi autentici pe rețele sociale!

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • October 29, 2019

Poate te interesează

Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău
August 15, 2019
În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019
Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere
January 16, 2019
10 pași pentru o colaborare eficientă cu Influencerii
October 23, 2018
Bloggeri, Vloggeri și Influenceri – ce sunt, ce fac, din ce câștigă
October 13, 2018

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *