Ce trebuie sa afli daca nu ai fost la Future of Media Conference 2014


Marti, 9 decembrie, am participat la Future of Media Conference, editia cu nr.2, un eveniment care isi propune sa analizeze trendurile in mobile, online si advertising. Si chiar asa a fost deoarece, in doar cateva ore, am aflat o multime de lucruri noi din domeniile mentionate. O conferinta unde speakerii au fost remarcabili si extrem de bine pregatiti, mai putin unul dintre ei, dar fiind vorba de un “moment publicitar” Vodafone, imbracat intr-o prezentare, nici macar nu mai conteaza. Overall, au venit in fata celor prezenti oameni bine pregatiti, cu exemple concrete si cu previziuni asupra viitorului.

Cele mai importante informatii aflate la #futureofmedia14:

  • Dragos Stanca (Managing Partner ThinkDigital Romania) a vorbit despre necesitatea trecerii de la SEO, care deja este old, la OAO=optimizarea audientelor online, despre faptul ca traim in “Multiscreen” era, despre cum modul de a consuma media s-a schimbat, iar provocarea cea mai mare a publicitatii este sa ne convinga ca nu este publicitate. A mai amintit si de contentul de calitate, iar previziunea lui de viitor este ca va fi necesar sa platim pentru acesta prin subscription, printr-o taxa lunara pentru a vedea continutul video sau scris.
  • Razvan Capanescu (Chef Creative Officer Leo Burnett Group) s-a focusat pe advertising post advertising age.  Pe scurt- agentia trebuie sa functioneze ca un tot unitar, cu skilluri integrate (PR, digital, creative and so on, ca o echipa de consultanta pentru client. Este vorba de acele blending skills si livrare de solutii de business complete. E nevoie de content in publicitate care sa nu miroasa, totusi, a publicitate. Ce trebuie sa retina acestea, precum si publicitarii, clientii, bloggerii si oamenii cu idei este: choose your future, be more like a start up, more like an audit company, more like Hollywood!
  • Mugur Patrascu (Owner iLeo), ca si la Zilele Biz, dar in alta forma (in mare forma, chiar!) a amintit despre faptul ca “Digital communication is dead!”. Am mai explicat ca asta inseamna ca brandul are nevoie de un mix excelent, cu precadere de a-si gasi sau creea propriile microcomunitati, de storytelling si content excelent, de adaptat si marketat pe situatie, nu pe consumator. Apoi, “screen matter more, channels matter less”, asadar nu pe ce canal faci publicitate este relevant, ci cum o percepe utilizatorul practic, prin prisma experientei lui directe cu brandul. Mi-a placut si ideea cum ca: Brands should be newsrooms!, adica acestea au nevoie de pareri proprii si pertinete asupra a ceea ce se petrece in jur, evident pliate pe brand, transmise consumatorilor, lucru rar intalnit la noi. Majoritatea brandurilor comunica pe verticala (modul TV, fara a astepta interactiune in mod direct), ci nu pe orizontala (discutat la nivelul fiecarui om in parte). So, as Mugur said: Don’t wait for the critical, occupy the internet, mobile is driving growth!
  • Claudia Chirilescu si Cristian Ursea (Spoon Media) au venit cu o prezentare inedita, pentru prima data in fata unui astfel de public, despre Wathsapp. Nu stiam ca brandurile fac si astfel de campanii pe mobil, fie sub forma unui concurs, fie prin a cere feedback, fie sub forma unui voucher trimis pe acest canal. Ideea este ca singura resursa este cea umana care sa fie mereu acolo pentru interactiune, in rest costurile sunt extrem de mici. Si, evident, este vorba de personalizarea mesajelor,  apoi e nevoie de o idee creativa si care sa nu fie intruziva pentru utilizatorul aplicatiei, sa nu il enerveze si sa blocheze numarul in secunda doi. Personal mi-au dat o idee pentru un client pentru a introduce watshapp-ul ca strategie in comunicare si a testa o mica campanie.
  • Mihai Gongu (Creative Director la GMP Advertising) a prezentat intr-un mod extrem de amuzant 5 lucruri “neinteresante” aparent, dar care sunt viitorul in publicitate. A pus si el accent pe faptul ca brandurile trebuie sa se adapteze la structura contextului, sa inteleaga ca orice consumator poate genera content, ca fiecare are o poveste si ca virtual reality e accesibila tuturor.
  • Ilyan (Creative Director ilyan.com) a batut moneda pe “Video is the future” si a spus ca, daca vrei sa te imbogatesti, trebuie sa devii din blogger vlogger. Agentiile trebuie sa extinda continutul video, deasemenea, iar aplicatiile vor muri in detrimentul continutului video. Personal nu pot fi 100% de acord, sau nu pentru viitorul apropiat, pentru ca nu e nici simplu, nici ok pentru toti, nici rapid si nici de calitate daca nu te pricepi sau nu ai o echipa. In plus eu cred in scris si nu vad viitorul in care nimeni nu va mai citi, ci vom fi atat de indobitociti incat sa ne uitam doar la filmulete.
  • Tudor Galos (Consumer Marketing Manager, Microsoft) a incheiat conferinta discutand despre cateva trenduri in marketing. Printre acestea sunt de retinut trecerile de la oferte pentru clienti la experiente pentru acestia, de la engagement la social relationship management, de la mod de lucru prestabilit la agile marketing. Interesanta perspectiva asupra noului marketing, cel al experientelor oferite consumatorilor, care are la baza obtinerea de profit. Asadar relevanta reach, engagement si alti KPI clasici se estompeaza. Importante sunt conversiile de orice tip: vanzari, abonari la newsletter, descarcare voucher and so on. Deasemenea, este extrem de importanta integrarea 100% a clientului in publicitate si in campanie, conectarea cu acestia, co-creerea valorii de brand alaturi de acestia, de raspuns rapid si in continua ajustare la nevoile lor, de adaptare a campaniilor din mers. Astfel, agile marketing inseamna imbunatatirea vitezei predictibilitatii, transparentei si adaptabilitatii la schimbare a functiei marketingului. Nu e vorba despre a urmari cu strictete un plan de campanie cu obiective precise, ci pe micro campanii, reajustarea acestora din mers, oferirea unor experiente si feedback constant.

Personal, Future of Media Conference mi-a dat o multime de idei bune pentru clientii cu care lucrez, pe care vreau sa le si aplic, asa ca astept cu interes urmatoarea editie! 🙂

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • December 11, 2014
-->

Poate te interesează

Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău
August 15, 2019
În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019
Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere
January 16, 2019
10 pași pentru o colaborare eficientă cu Influencerii
October 23, 2018

4 Comments

IsabellePJournal
Reply December 11, 2014

Super info! Multe idei bune. Mulțumim că ne ții la curent.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *