În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social


Nu știu dacă e ceva ce ține de articolele de specialitate pe care le-am citit, de informația primită la conferințele din toamna anului trecut sau de instict și experiență personală, dar, cred că în 2019 brandurile ar trebui să își asume valorile pe care le susțin mult mai vocal și să ia acțiune în acest sens. Rolul unei companii nu este doar acela de a vinde și de a împacheta mesaje frumoase pentru public. Cred că este timpul să trecem la onestitate și asumare, fără filtre și fără a ne ascunde în spatele unor comunicate de presă găunoase și care nu transmit realmente nimic.

2019 trebuie să fie anul când brandurile încep să devină mai responsabile social și când au curajul să își exprime opinia. Indiferent de ceea ce susțin, vrem să auzim o voce. Cu toții cred că ne dorim să vedem branduri și oameni din spatele acestora cuinițiativă. Branduri care luptă cu preconcepții, care caută să schimbe legi, să miște lucrurile, să salveze Planeta, să ridice nivelul de cultură, să orice posibil care nu are doar un scop mercantil. Am convingerea că doar astfel de branduri îndrăznețe vor rezista pe piață și vor reuși să se diferențieze de concurență. În plus, observăm o creștere a educației publicului. Acesta a învățat că prețul unui produs nu este totul și nu este singurul care face diferența. Oamenii se asociază cu branduri care vibrează cu credințele lor, care îi inspiră, le dă încredere, le îmbogățește viața, nu doar material. Este momentul ca brandurile să își regândească politicile de comunicare. Iar unii deja au pornit pe acest drum de ani buni.

Mi-ar plăcea că tot mai multe companii, cu precădere giganții, să devină motorul și susținătorii unor schimbări sociale, culturale și chiar politice, deoarece au putere financiară și forță mobilizatoare. Îmi amintesc că anul trecut am propun unui brand să se alăture paragei gay. Mi s-a zic că nu se poate așa ceva, că teoretic nu au nimic cu această minoritate, dar că se tem de ceea ce vor zice “ceilalți”. M-a revoltat profund. Sincer, nu am mai cumpărat nici măcar un produs de la ei. Sigur că nu voi da nume. Dar. am convingerea că nicio reacție este totuși o formă de reacție. În același timp, mă revoltă companiile care se agăță de orice este pe trend, fie că vorbim de #metoo, fie de reciclare sau orice altceva și încearcă să câștige imagine pozitivă din nimic. Eu nu vorbesc de astfel de profitori de moment și de specula de context. Vorbesc de branduri care investesc sume considerabile și fac un plan pe termen lung care să aducă schimbări reale în societate. Branduri care dau o parte din profit pentru a oferi comunității.

BRANDURI CA EXEMPLU POZITIV

Am câteva exemple, de la ei și de la noi, doar pentru a demonstra că se poate. Starbucks a anunțat că va schimba designul recipientelor de cafea pentru a elimina total paiele din plastic care nu sunt reciclabile. De altfel, dacă mergi la Starbucks și pui cafea în recipientul tău personal, ai și o reducere. În 2017 Tuborg a donat 4 miliaone de coroane daneze ONGul Plastic Change pentru a susține un plan sustenabil de reciclare și de reducere a nivelului de poluare. Maroon 5, un altfel de brand, a lansat clipul “Girls Like You” pentru a susține mișcarea #Metoo, mult dezbătută. Și lista poate continuă mult și bine. Totuși, mai există și branduri rasiste, brandur avare, branduri care nici măcar nu au în strategie vreo acțiune similară de CSR.

Honeywell a lansat la nivel global, dar și în România, proiectele iTech Skills and Challenge, Honeywell Technology Laboratories – laboratoare cu tehnologie de tipul unor platforme în care profesorii și studenții pot să facă practică, unde învață despre industria 4.0, Iot etc.. Angajații companiei sunt voluntari la aceste proiecte. JYSK este ultimul brand despre care voi vorbi și care se poate lăuda cu o gamă largă de inițiative. JYSK susține proiectului pilot Servicii Comunitare pentru Copii implementat de UNICEF în 45 de comunități din județul Bacău, colaborarea cu Hope and Homes for Children, care presupune amenajarea caselor de tip familial în totalitate cu mobilier și decorațiuni JYSK. Au fost inaugurate șase case până acum. Tot JYSK, alături de Inițiativă Plantăm fapte bune în România a plantat Pădurea JYSK la Sotanga, în județul Dâmbovița. Au fost plantați peste 30.000 de puieți pe o suprafață de 16 hectare. JYSK este și sponsor principal al sportivilor paralimpici din România din 14 discipline (400.000 lei pentru condiții mai bune de antrenament, echipamente mai performanțe și posibilitatea de a participă la competiții internaționale de amploare), dar și sponsor al Asociației Salvamont Victoria (50.000 lei pentru dotarea asociației cu echipament necesar desfășurării activității sale) .

Așadar, nu ne rămâne decât să așteptăm să vedem mai multe branduri care fac ceva pentru mediu, pentru oameni, pentru știință, pentru orice domeniu care va face această lume un loc mai bun pentru noi toți!

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • January 24, 2019

Poate te interesează

Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere
January 16, 2019
10 pași pentru o colaborare eficientă cu Influencerii
October 23, 2018
Bloggeri, Vloggeri și Influenceri – ce sunt, ce fac, din ce câștigă
October 13, 2018
La 7 ani de când sunt blogger nu am vrut să devin influencer
February 13, 2018
Am făcut curat pe rețele sociale pentru că nu e doar despre numere!
November 06, 2017
Câteva idei despre marketingul de festival
October 03, 2017

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *