8 idei #bunedeluatacasa de la #bizsmscamp


Am revenit din Social Media Camp, tabara de Social Media organizata de BIZ, ajunsa la cea de a 9-a editie. Daca nu ai auzit despre aceasta intamplare, dar lucrezi in sau cu Social Media, atunci sigur mai ai destul de multe de invatat! SMS Camp este cam cel mai misto loc unde poti sa vii ca blogger, agentie sau client, locul de unde afli o multime de informatii utile din Social Media, unde faci networking, vezi ce se intampla “pe bune” in anume companii sau agentii de media/digital/publicitate si… te distrezi cat pentru un sezon intreg. Ideea este ca: data viitoare incearca sa fii acolo!

Ceea ce mi-a placut cel mai mult la #bizsmscamp din iulie 2015 este ca, pe langa online, s-a discutat si despre publicitate. Acest lucru se datoreaza prezentei a 3 invitati speciali: Razvan Capanescu (Chief Creative Office la Leo Burnett), Gabriela Lungu (International Creative Specialist) si lui Thomas Kolster (Director The Goodvertising Agency) care au vorbit despre creativitate, au prezentat exemple concrete din campanii minunate, ne-au dat cateva ponturi pentru a deveni mai buni ca publicitari/creativi si au raspuns tuturor intrebarilor primite cu mult entuziasm. Nici ceilalti speakeri nu s-au lasat mai prejos, asa ca, m-am gandit sa va las 8 idei #bunedeluatacasa, pentru pasionatii de Social Media/online/advertising.

1. Mocial Media – sau Mobile Social Media ar trebuie considerat de catre toate brandurile in campanii, tinand cont ca in Romania sunt peste 7 milioane de smartphoneuri, iar 75% dintre cei care le detin au cont pe Facebook. (Chinezu, www.cristianchinabirta.ro) Asa ca, poate nu mai vedem siteuri care nu sunt mobile friendly sau aplicatii de Facebook care nu merg pe mobil.

2. A hashtag can save the day. (Sergiu Mircea, Director de Marketing si Comunicare BT) Speranta este ca toate brandurile sa inteleaga cat de important este sa gasesti un hashtag simplu, de impact, pliat pe brand si campanie, memorabil, DAR, in primul si in primul rand, amintit si folosit. Zic asta pentru ca multi clienti nu inteleg inca si considera ca este doar o prostioara “pentru pustani”, cand colo poate aduce engagement, poate duce la real time marketing, networking, monitorizare campanie si asa mai departe.

3. Social Media este efortul brandurilor de a fi oameni. (Mugur Patrascu, Managing Partner iLeo) Stim cu totii ca oamenii cred tot mai putin in advertising. In acest context, Social Media este cel mai bun lucru care li se intampla brandurilor. Doar cele care vor sa moara nu il adopta sau nu il inteleg. Social Media este singura sansa a brandurilor de a vorbi direct si pe limba clientilor, dar mai ales, de a interactiona cu utilizatorii in timp real.

4. Viralul este mort, acum este vorba despre shareability. (Anca Nuta, Communication DirectorUnicredit Bank) Un continut bun este unul care ajunge sa fie shareuit, care este util, pe care vrei sa il comunici si altora, care crezi ca te poate ajuta/amuza pe tine, cat si comunitatea ta. Sa ne gandim de mai multe ori inainte de a da drumul unor texte/campanii si sa analizam daca intradevar vor ajunge sa fie shareuite de ceilalti.

5. Creativitate inseama sa lucrezi deja cu lucruri deja stiute, dar sa le dai o valoare mai mare. (Razvan Capanescu, Chief Creative Officer, Leo Burnett Group) Razvan ne-a vorbit despre aceea Idee, despre importanta acesteia si modul de a o transforma in folosul brandului tau. Totul pleaca de la fermentarea idee – care implica cateva trucuri: “mergeti mai des in parcuri/carciumi si iesiti din agentie/birou; faceti research sau apelati la o agentie; comportati-va ca un politist sub acoperire pentru ca astfel interactionati realmente cu oamenii si intelegeti cum functioneaza lucrurile; scrieti ideea cu pixul pe foaie si considerati ca dupa 2 foi abia incepe incalzirea.” Urmeaza Rafinarea ideii – iar ceea ce spune Capanescu este ca, daca ai nevoie de jumatate de ora sa explici o idee, atunci nu e cea mai buna. Iar mai apoi vine Evaluarea ideii – daca are legatura cu brandul, este simplu de inteles, este memorabila si atrage atentia, este relevanta pentru target, are carisma si produce un plus valoare.

6. Ca si brand fa ceva memorabil pentru consumator – fii diferit, autentic, pozitiv, real, fa dintr-o problema o oportunitate, imbogateste publicul tau cu ceva, ci nu il pacali cu promotii si concursuri. Fii o inspiratie pentru oameni si fa-i sa te tina minte, astfel brandul va face istorie si va avea de castigat pe termen lung! (Thomas Kolster, The Goodvertising Agency)

7. Creativitatea e o disciplina care se invata, care are o doza mare de proces, pe langa cea de magie. Aceasta se poate dobandi, iar in timp poti sa devii un creativ bun, chiar daca nu ai sclipire divina. (Gabriela Lungu)

8. E mult mai simplu sa faci inovatie la nivel de campanie decat la nivel de produs. (Gabriela Lungu) O campanie buna e ceea ce diferentiaza un brand pe care il tii minte de restul concurentei. Daca nu ucizi ideea geniala ci o faci sa se intample intr-un mod curajos, atunci vei reusi sa faci acea diferenta pentru businessul tau, chiar daca produsele/serviciile sunt identice cu cele ale multor altora.

Doua lucruri mai am sa spun: Ne vedem la iarna in Biz Social Media Camp si felicitari Marta Usurelu si intregii echipe pentru ceea ce reusiti de fiecare data! 🙂

P.S. Am “furat” pozele de mai jos de la Marta. Pe cele de la petrecerile care se intampla noaptea nu le pot posta aici. Sorry!

11702984_10207243066784534_3088728473849618187_n

10253807_10207260318255810_2555012698643763134_n

  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share
  • July 5, 2015

Poate te interesează

Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău
August 15, 2019
În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019
Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere
January 16, 2019
10 pași pentru o colaborare eficientă cu Influencerii
October 23, 2018

3 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *