BIZ Social Media Snow Camp- Ziua 1


Desi este la cea de a 8-a editie, sunt pentru prima oara la BIZ Social Media Camp, editia de iarna. Si ma bucur ca am facut aceasta alegere, chiar dupa prima zi. In mai putin de 24 de ore am indeplinit 3 obiective principale pentru care am venit aici: am aflat lucruri noi despre online, blogging, social media- domeniile care ma pasioneaza si in care, imi place sa cred, ma dezvolt zilnic; am cunoscut oameni noi si sper ca cel putin unul sa imi ramana prieten- oameni misto, creativi, deschisi, cu idei, cu proiecte, cu pasiune pentru ceea ce fac, care ma inspira si pe care imi doresc sa ii ascult, fie in calitate de speaker, fie la o cafea intre prezentari si workshopuri; m-am distrat asa cum nu as fi crezut ca se poate intampla, in urma cu ceva ani, alaturi de bloggeri.

Ce am aflat in prima zi de #bizsmscamp?

– Monitorizare Zelist up to date, ianuarie-octombrie 2014 privind retelele sociale importante. Cateva dintre cele 122 cifre prezentate sunt:

  • Blogguri: 29.003 bloguri active, 2.296.091 posturi in 2014, 1.614.934 comentarii- in scadere fata de 2013, 6937 bloggeri constanti (min 50 postari pe an),  55.9% bloggeri sunt barbati, restul femei, 40% bloguri sunt din Bucuresti.
  • Facebook: 38.000 pagini de Facebook de companii monitorizate, din care 23.000 active (minim o postare pe saptamana), 11.631.528- utilizatori care au dat minim 1 like sau comment, 612.545.605 likes si 24.831.247 comentarii pe aceste pagini de Facebook in ianuarie-octombrie 2014. Rata medie de engagement al paginilor de companie este de 4.46%, asa ca atentie daca aveti mult sub aceasta cifra- un indicator excelent pentru a afla unde te afli in online ca perceptie.
  • Twitter: 263.622 utilizatori inregistrati, din care 56.122 activi, 9906 power users (peste 200 tweets pe an), peste 15 milioane tweeturi- vorbim de crestere a Twitter in Romania, iar faptul ca vorbim tot mai des despre aceasta retea de socializare ar trebui sa dea de gandit companiilor.
  • Instagram: 179.113 utilizatori romani inregistrati, din care 118.975 activi, 52.985 power users (peste 50 postari/luna), peste 9 milioane fotografii urcate, 298.014 clipuri publicate, peste 11 milioane comentarii, 28.000 poze cu minim 25 comentarii, 18.340 fotografii cu minim 1000 likes. Ceea ce imi place maxim, fiind si reteaua mea preferata in care cred, dar mai mult ca si personal branding si mai greu ca si brand, desi se poate daca ai content in timp real si bun, ceea ce imi place este ca rata de crestere este de 30% privind numarul de conturi noi, 28% privind comentariile si 70% cu numarul de likes.
  • Youtube: 1.400.000 utilizatori romani in 2014 (cei care au canal, nu cei care stau pe Youtube), din care 374.000 activi, 1.502.000 clipuri urcate in acest an, peste 2 milioane vizualizari din Romania pe acestea. Cum am mai zis, e mult mai greu cu video, dar se poate si avem si branduri care nu urca doar reclamele de pe TV, ci campanii reale pentru online. Si sa nu uitam de vlogeri care, cred eu, sunt viitorul, in special generatia de 15-20 de ani care creste acum.

– Prezentare pagina Klaus Iohannis versus Ponta pornind de la Managementul reputatiei in mediul online, despre importanta contentul care trebuie sa fie real, sa atinga publicul, sa se plieze pe cel din online, sa accepte comentarii si critici, sa nu transmita mesaje stricte ca pe TV, fara a se astepta la reactii, sa fie curat, sa aiba mesaje clare si accesibile. Nu sunt de acord ca asa a fost pagina lui Iohannis, ci cred ca a realizat tarziu importanta onlineului, dar stiu sigur ca Ponta nu a facut nimic din toate astea, iar rezultatele s-au vazut. Macovei e un model despre campanie in online, dar nu a fost suficinet. Ca o concluzie personala: votul a fost anti Ponta, la fel si haterismul pe pagini care a venit cu sustinerea, shares si like la pagina actualului presedinte.

-Prezentare iLeo in ce priveste sursele cifrei de afacere in companie. Nefiind atat de relevante previziunile iLeo si nefiind vorba de o statistica de piata, o sa amintesc doar despre trendul pe care Mugur Patrascu il vede in online, subliniat si la Zilele Biz acum ceva saptamani: Digital communication is dead!– adica digitalul trebuie sa fie doar o parte din promovare, iar agentiile sa o integreze inteligent cu ATL si alt fel de canale. Personal nu sunt de acord deoarece exista branduri care au aparut, crescut si facut profit strict prin digital. E greu de masurat, ceea ce e adevarat, dar se poate si fara alt canal de promovare.

Seara a fost party Calif, mancare excelenta, karaoke, concurs cu 3 echipe care si-au creat propriul Kebab pe care il veti gasi si voi din decembrie la Calif: Mariciu, Ivo si Cismaru. S-a dormit putin, dar la 10 toata lumea a fost in sala cu acelasi zambet pe buze! Va tin la curent!

Foto: Marta Usurelu

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • November 28, 2014

Poate te interesează

În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019
Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere
January 16, 2019
10 pași pentru o colaborare eficientă cu Influencerii
October 23, 2018
Bloggeri, Vloggeri și Influenceri – ce sunt, ce fac, din ce câștigă
October 13, 2018
La 7 ani de când sunt blogger nu am vrut să devin influencer
February 13, 2018
Am făcut curat pe rețele sociale pentru că nu e doar despre numere!
November 06, 2017

2 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *