Am făcut curat pe rețele sociale pentru că nu e doar despre numere!


Știu că sunt nebună, îmi asum ceea ce fac, dar vreau să dau o explicație pentru cei care mă urmăresc și nu au înțeles ce se întâmplă de am postat un status foarte revoltat pe social media legat de decizia mea de a nu mai organiza concursuri. Ei bine, ca blogger/vlogger ai bucuria de a da cadouri oamenilor care participă la concurs. ATENȚIE! Le dai celor care participă, nu neapărat celor care te urmăresc. Ca om de digital știu foarte bine că un concurs, mai ales unul cu mecanism simplu, aduce cu sine noi urmăritori, mai mult engagement și alte cifre, în funcție de obiective. Până aici nimic greșit. Doar că îmi doream să subliniez că asta înseamnă că nu întotdeauna cei mai activi oameni din mica sau marea ta comunitate de blogger/vlogger sunt premiați, ci doar cei care PARTIKIPĂ.

Ieri am dorit să extrag câștigătorul unui coș de ciocolată. Pe lângă lucrul cel mai aberant posibil – aceLa că pentru un astfel de premiu au fost 150 de shareuri LA postul concurs versus cel legat de 1 excursie PE BANII MEI în Europa; pe lângă asta am realizat că unii pur și simplu nu merită să aibă niciun fel de cadou de la mine. Sunt liberi să aleagă alte pagini, dar eu mi-am propus să nu o mai fac. A devenit o profesie să fii “concursist” și să participi la orice porcărie. Unii dau share fără pic de discernământ la orice, fie că e vorba de o scobitoare sau de o mașină. Nici dacă aș dori să le înțeleg modul de a gândi nu aș reuși, dar cred că acest prototip de utilizator de internet ar trebui să fie studiat atent și pus în manualele de social media. Să ai ca unică preocupare să vezi ce brand sau ce influencer mai dă ceva “moca” înseamnă că viața ta se învârte în jurul acestui obicei, că nu ai nimic mai bun de făcut și, cel mai important, că nu aduci nicio plus valoare nimănui. Concursiștii nu sunt fani, nu urmăresc atent, nici măcar nu citesc regulamentul sau pașii de concurs, nu cumpără, nu fac nimic bun pe pagina ta. Sfântul Like, share din reflex și bifat că a intrat la încă o extragere.

Pentru mine ca blogger și vlogger, concursiștii de profesie nu reprezintă public țintă. În mod cert nu mă adresez lor. Asta NU înseamnă că nu voi mai face concursuri. Le organizez cu tot dragul, caut premii de la branduri sau le ofer pe cele primite, plătesc livrarea, fac extragerea, din timpul și pe banii mei. Și mă bucură enorm când îmi scrie cineva că a primit coletul și îmi mulțumește. Dar, am făcut curat și vreau ca de acum să premiez oamenii cei mai activi, pe care îi simt alături pe canalul meu de Youtube cu precădere, dar și pe celelalte rețele sociale. Dacă e cineva care dă cu pietre acum, să dea unfollow sau block și să se mute pe alte profile. Așa cum nu am prieteni de umplutură, cum nu ies cu un bărbat doar pentru a nu fi single, tot așa îmi doresc să am o COMUNITATE de persoane inteligente, care să se bucure de conținutul pe care îl fac și pentru care muncesc enorm, pe care să îi bucur periodic cu daruri și de la care să am și eu ce învăța prin comentariile sau mesajele lor. Și cam atât! Am tot dreptul să fac asta și rămân la ceea ce am zis: niciun “concursist” nu va mai primi absolut nimic de la mine, pe nicio rețea socială! 

P.S. Concursul prin care 1 persoană merge cu mine în Europa când se fac 5000 de subscriberi pe canal rămâne deschis și abia aștept să văd cine este câștigătorul – aici!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • November 6, 2017
-->

Poate te interesează

Câteva recomandări pentru antreprenori înainte de a-și pune brandul în online
July 03, 2023
Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău
August 15, 2019
În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019
Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere
January 16, 2019

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *