5 idei pe care le-am reținut la ICEEfest 2017


Știu că au trecut două săptămâni de la ICEEfest 2017. Dar, în apărarea mea, am plecat a doua zi după întro mini vacanță. Am revenit apoi la realitate și la o tonă de lucruri de făcut. Totuși, am povestit în articolul precedent de ce mi-a plăcut foarte mult ediția ICEEfest de anul acesta, chiar mai mult decât Digital World Marketing Forum de la Londra, acolo unde am ajus la doar două zile diferență. Cred că au fost mulți speakeri buni din România și din afară și că au prezentat conținut interesant și inspirational, mai ales pentru un om de agenție, branduri sau pentru cineva care lucrează în marketing online.

5 idei pe care le-am reținut și pe care îmi doresc să le aplic post ICEEfest 2017

1. Creativitatea nu este un talent sau un dar divin, cel puțin nu în publicitate. Creativitatea este un mod de a rezolva o problemă punctuală, fie că vorbim de lansarea unui nou produs sau de o campanie punctuală. Creativitatea se naște fie din a găsi pentru brandul tău un mod neobișnuit de a fi folosit, o dinamică diferită față de ceea ce transmite în mod tradițional produsul/serviciul sau printr-un mesaj disruptiv, adică la care ceilalți cu siguranță nu s-ar fi așteptat.

Exemplu cel mai bun pe care l-am văzut este cel al companiei olandeze de asigurări Dela care a gândit campania “Why wait until is too late?“, premiată dealtfel la Cannes Lion. Cam așa voi privi de acum creativitatea în agenție pentru clienții mei.

2. Campaniile clasice cu bannere pe un site, mai mare sau mai mic, nu sunt cele care aduc cel mai mare venit. Iar asta o spune chiar TripAdvisor, cel mai mare website de turism din lume, cu 350 milioane de vizitatori lunar. Baza de date și insighturile din analytics pot fi foarte utile. Astfel, dacă vezi că pe siteul tău intră mai mult mămici cu copii până în 4 ani care poartă rochii roz, de ce să nu mergi la branduri cu proiecte dedicate lor? Exemplu de la TripAdvisor a fost cel legat de Dubai unde s-au implicat într-o campanie de promovare a turismului local, au plușat cu oferte pe această destinație, doar observând datele din spate și creșterea căutărilor pentru acest loc. Apoi au vorbit despre comparații între hoteluri și cum merg la marile lanțuri și le spun cum stau în piață și cine le sunt realmente concurenții, iar relaitatea lor nu este și cea a cifrelor, de cele mai multe ori. Action pentru mine: să verific mai des analytics și să mă gândesc proactiv cum mă pot juca cu acele date.

3. Generația Z este cea care va schimba modul de a consuma conținut, de a face publicitate, de a vedea brandurile. Poate că Z-eterii nu au potențial de cumpărare acum, dar părinții lor cu siguranță că da. Pentru a intra în categoria Z trebuie să te fi născut după 1999. Dacă nu, posibil că ești millennial, un segment extrem de cool și activ, dar ai cărui membri sunt totuși mai previzibil decât Z-eții. Copii și ținerii sunt greu de impresionat, vor știrile lor nu a altora, ei fac conținut ci nu primesc orice, sunt regii propriului lor univers social. În plus, Z-eții nu sunt deloc încântați de TV sau reclama clasică, știu să dea rapid skip oricărui brand care nu le creează experiențe.

Ce iau în calcul pe viitor sunt cele 3 moduri de a-i atrage și fideliza pe aceștia, așa cum le-a prezentat Jordan de la The LADbible: cu microinfluenceri pe care îi consideră credibili (colegii de școală populari pe net, cântăreți de vârstăa lor, vloggeri), clipuri diferite de cele clasice (exemplul cu “provocări nebune” este cel mai relevant, cu plasare subtilă de brand), și memefication (un meme este un fel de glumă, iar brandurile nu prea le folosesc fie pentru a nu cădea în penibil, fie pentru că nu li se pare important să o facă).

ce98l

4. Viața de după reclame sau life after ad, dacă sunt mai bine. Nu știu însă cum să traduc corect “3rd wave of digital disruption“,  adică ceea ce trăim în prezent. Oamenii nu mai vor reclame clasice în online, fug de clasicul display, de adurile de Facebook, de tot ceea ce știam că merge până acum. Publicul vrea acel ceva care să le aducă un plus de valoare, nu să le fure timpul. Noile tipuri de promovare trebuie să fie interactive inteligente și să nu pară că sufocă.

E vremea să schimbăm paradigma de la clickuri la conversii. Și asta ne duce la adaptarea strategiilor de brand și la ample oportunități pe care acestea le au. Ce am reținut și vreau să utilizez pe viitor: produse complementare care să ducă la vânzare reciprocă și care să creeze o experiență simpatică împreună, aplicații de mobil de plată gratuită (și mă gândesc că am văzut recent puștoaice care plăteau cu un scan de mobil la Starbucks și mi s-a părut foarte cool), “asistenți virtuali” deoarece se pare că interacțiune de tip voce va ajunge la 95% din total căutări până în 2021 (iar aici avem Siri, Alexa și Cortana – cele mai populare și care par din altă lume pentru cei trecuți de o anume vârstă).

5. Brandurile trebuie să se reinventeze și asta urgent! Cineva de la Geometry Global spunea că brandurile devin experiențe pentru consumatori. Conceptele clasice precum “1+1 gratis” trebuie să moară pentru că publicul nu mai e ușor de dus cu preșul. Pe scurt, lipsa de adaptare la trenduri precum: asistenți virtuali (cum ziceam mai sus) pentru ecommerce, magazine inteligente cu scanare, cumpărare și lista de cumpărături pre ajuns la fața locului, optimizare site și perfecta funcționalitate pe mobil, simplificarea procesului de cumpărare în sine; fără acestea, brandurile sunt “fucked”, cum ar spune britanicii.

Mă voi gândi la acestea la viitoarele campanii, dar ceea ce sper să schimb pentru clienții mei este ce transmitea Sicco de la Media Momks: platformele brandurile trebuie să inspire, să fie intuitive, ușor de folosit, plăcut de navigat prin. Trebuie ucisă secția “despre/about” și înlocuită cu un storyselling care înseamnă combinație de shopping și articole. Ce e mult și complex nu trebuie să fie și plictisitor. Odată creată sinergia brandului, va spune o poveste frumoasă și apreciată inclusiv în vânzări.

Ar mai fi destul de spus în urmă ICEEfest, dar acestea mi se par cele mai relevante. Am promis un articol dedicat despre Shazam în România și ce au făcut brandurile cu această platformă, precum și cifre. Până atunci, sper să vă fie utile aceste informații și să încercam, eu și voi, să le aplicăm pentru brandurile pentru care sau cu care lucrăm, astfel încât să ne adaptăm noilor tipuri de consumatori și standardelor tot mai ridicate! :)

Foto sus: dailydot.com

  • June 28, 2017

Poate te interesează

2045965034001_4629503816001_t-block-social-media
Am făcut curat pe rețele sociale pentru că nu e doar despre numere!
November 06, 2017
20106804_1684081078298955_1589241928135558569_n
Câteva idei despre marketingul de festival
October 03, 2017
22140506_1528368277210040_634360241_o
Despre autenticitate și greșeli. Post Webstock.
October 01, 2017
tenor
De ce nu (prea) mai postez despre branduri și cadouri primite?
July 03, 2017
19243030_10155458414453256_2468804750188089666_o
M-a dezamăgit conferința de digital de la Londra?
June 26, 2017
tumblr_mwh3dyKnJu1sn975to1_500
Doar 2% din adulți sunt creativi!
June 01, 2017

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *